صفحه اصلی / سرمایه‌گذاری جزیره‌ای در حوزه فناوری

سرمایه‌گذاری جزیره‌ای در حوزه فناوری

سرمقاله
یکی از مشکلاتی که فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور با آن روبه‌رو است موضوع سرمایه‌گذاری در این حوزه است. البته این مشکل در بسیاری از حوزه‌ها و صنایع وجود دارد که موجب عدم توسعه و پیشرفت شده است. در حوزه فناوری اطلاعات شاهد سرمایه‌گذاری جزیره‌ای یا به عبارتی پراکنده هستیم که همین موضوع جلوی توسعه و پیشرفت آن را گرفته است و مانند سدی عمل می‌کند و تلاش‌ها را در این زمینه بی‌اثر خواهد کرد. طی این چند سال هنوز نتوانسته‌ایم سرمایه‌گذاری را به صورت متحد و یکپارچه‌سازی کنیم و با وجود سرمایه‌گذاری بسیار، اما پراکنده هنوز موفقیت چشمگیری نداشته‌ایم. بنابراین ضرورت دارد در برنامه ششم توسعه جایگاه ویژه‌ای برای این موضوع دیده شود تا بتوان به صورت یکپارچه از فناوری اطلاعات و به دنبال آن فناوری‌های نوین به ویژه اینترنت اشیا که امروزه در جهان حرف اول را می‌زند، حمایت کرد تا به جایگاهی که باید، دست پیدا کنیم.
اگر موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات را پیگیری نکنیم و در جستجو و یافتن راهکارهایی برای یکپارچه‌سازی سرمایه‌گذاری در این بخش نباشیم و همچنین اگر در سیاست‌گذاری‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات مانند گذشته عمل شود و نتوان در این مورد تصمیم قاطعی گرفت، شاهد هدرروی سرمایه در این بخش خواهیم بود و این ضرر و زیانی را در پی خواهد داشت که جبران آن به این آسانی نخواهد بود.
اگر به بعضی از کشورهای توسعه‌یافته که اساس اقتصاد خود را بر مبنا و بستر فناوری اطلاعات و کاربردهای آن قرار داده‌اند، نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که فاصله ما هر روز در این زمینه در حال افزایش است. این روزها مباحث اقتصادی جهان در مسیر توسعه فناوری‌های نوینی مانند حقیقت مجازی، اینترنت اشیا، پرینتر سه‌بعدی، اتومبیل‌های خودران، آینده رایانش ابری و سایر پروژه‌هایی از این نوع است؛ بنابراین باید استراتژی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در کشور تغییر اساسی داده و سرمایه‌گذاری‌ها را به این سمت سوق دهیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.