صفحه اصلی / توسعه بنادر چابهار و جاسک را همزمان با توسعه ریلی دنبال می‌کنیم

توسعه بنادر چابهار و جاسک را همزمان با توسعه ریلی دنبال می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با هندوستان برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن چابهار زاهدان به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار توافق کرده‌ایم، گفت: توسعه بنادر چابهار و جاسک باید همزمان با توسعه ریلی این منطقه پیش برود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در حاشیه دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما در حال توسعه دو بندر مهم در شرق کشور یعنی جاسم و چابهار هستیم اما می‌خواهیم توسعه این بنادر همزمان با توسعه ریلی در این مناطق انجام شود بنابراین پروژه راه‌آهن چابهار زاهدان در حال اجراست.
وی در ادامه افزود: در سفر اخیر به هندوستان با آنها توافق کردیم که ۸۰۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کنند تا در سه سال آینده این طرح اجرایی شوند. در زمینه بندر جاسک هم برنامه ما همین است و تصمیم گرفته‌ایم راه‌آهن جیرفت را به جاسک متصل کنیم تا از این طریق بندر جاسک به راه‌آهن سراسری متصل شود زیرا در توسعه بندر شهید رجایی این نقیصه وجود داشت که این بندر پیش از آنکه ریل توسعه یابد، توسعه یافت و در این زمینه مشکلاتی برای ما به وجود آمد بنابراین همزمان دنبال توسعه بنادر و ریل هستیم.
آخوندی در ادامه گفت: در کنار این بنادر دنبال اسکان و رشد و توسعه صنعت هستیم و صنایعی مدنظر ماست که برای کشور ثروت تولید کند. ما به دو بندر جاسک و چابهار فقط به عنوان محلی برای تخلیه بار نگاه نمی‌کنیم بلکه این دو بندر را محلی برای توسعه صنعتی هم می‌دانیم.
وی در پایان گفت: باید در یک مدت زمانی ۱۵ الی ۲۰ ساله برای صنایع سنگین که در مناطقی مستقر هستند که مشکل جدی آب دارند را آرام آرام به این منطقه منتقل کنیم تا توسعه سازگار با اقلیم داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.