صفحه اصلی / قطعه‌سازی؛ ‌کلید توسعه صنعت خودرو

قطعه‌سازی؛ ‌کلید توسعه صنعت خودرو

سرمقاله
صنعت خودروی ایران برای اوج‌گیری و رسیدن به سطح انتظارات مردم ایران و جایگاه درخور شأن کشورمان در سطح بین‌المللی باید در تمام زنجیره تولید دستخوش تحولات اساسی شود. عقب ماندن صنعت خودروی ایران از کاروان پیشرفت فناوری به دلایل متعدد اتفاق افتاده و صنعت خودروی ایران برای اوج‌گیری و رسیدن به سطح انتظارات مردم ایران و جایگاه درخور شأن کشورمان در سطح بین‌المللی باید در تمام زنجیره تولید دستخوش تحولات اساسی شود. عقب ماندن صنعت خودروی ایران از کاروان پیشرفت فناوری به دلایل متعدد اتفاق افتاده و موجب افزایش هزینه‌های تولید و کاهش کیفیت محصولات شده است.
برای بازگرداندن چرخ صنعت خودرو به جاده پیشرفت، لازم است به صنعت قطعه‌سازی نیز به عنوان جزئی اساسی در صنعت خودرو توجه کنیم.
صنعت قطعه‌سازی کشور ما نیازمند مشارکت با قطعه‌سازان بین‌المللی و استفاده از دانش فنی و تجربه آنها برای راه‌اندازی مراکز تحقیق و توسعه و همچنین استفاده از شبکه توزیع و فروش قطعه‌سازان بین‌المللی برای طی کردن مسیر بازاریابی علمی و جهانی است.
این امر بدون مشارکت برد- برد با برندهای صاحب‌نام صنعت خودرو تقریباً غیرممکن است، چراکه هیچ کشور صاحب صنعتی راضی به در اختیار گذاشتن رایگان دستاوردهای صنعتی و فنی و شبکه تحقیق و توسعه و توزیع و فروش خود به کشور دیگر نمی‌شود.
این مشارکت اخیراً توسط سازمان توسعه‌ای پشتیبان صنایع کشور یعنی ای درو با طرف خارجی بعد از طی مراحل سخت و پیچیده برای نخستین بار شکل گرفته است.
قطعه‌سازی در ابعاد جهانی شاه کلید توسعه صنعت خودرو است و امیدواریم از فرصتی که در اختیار قطعه‌سازان کشور ما قرار می‌گیرد برای اعتلای صنعت خودروی ایران به بهترین شکل بهره‌برداری شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.