صفحه اصلی / آتش گرفتن یک مخزن مالچ در حمیدیه خوزستان

آتش گرفتن یک مخزن مالچ در حمیدیه خوزستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، عاشور سواری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کار مالچ پاشی توسط پیمانکار اداره منابع طبیعی در منطقه حمیدیه در مسیر خسرج انجام می شود، و این حادثه در یکی از مخازن نگهداری مالچ رخ داد.
وی گفت: حادثه آتش سوزی حدود ساعت ۶ صبح امروز رخ داد و تمام امکانات شهرستان حمیدیه برای مهار آتش به محل منتقل شد اما امکان مهار آتش را نداشتیم.
فرماندار حمیدیه ادامه داد: از ستاد مدیریت بحران خوزستان، آتش نشانی، اداره برق اهواز درخواست خودرو و وسایل مهار آتش کردیم که به محل منتقل شده اما همچنان امکان مهار آتش فراهم نشده است.
سواری پور با بیان اینکه از شرکت نفت درخواست کمک شده که در حال اعزام نیرو هستند اظهار کرد: برای مهار آتش مالچ، نیاز به ماده ای به نام فوم است.
وی با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته ادامه داد: میزان خسارت مالی هنوز برآورد نشده است.
مالچ نفتی ماده‌ای است که از پسماند‌های نفت خام در برج تقطیر پالایشگاه‌ها بدست می‌آید. این ماده به صورت لایه نازک و قابل انعطاف بر روی تپه‌های ماسه‌ای پاشیده شده و موجب تثبیت موقت رمل ها و شن های روان می شود.
حمیدیه در غرب اهواز واقع شده و شامل ۲ بخش و چهار دهستان است، این شهرستان با انتزاع از شهرستان اهواز، شامل بخش مرکزی با توابع دهستان کرخه و دهستان دهکده، و بخش گمبوعه با توابع دهستان طراح و دهستان جهاد، در ۱۲ دی ۱۳۹۱ از سوی هیات وزیران از شهرستان اهواز مستقل شد. 

همچنین مطالعه کنید:

عرضه ۱۵۰۰ محصول دانش‌بنیان در اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش کسب و کار نیوز ، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.