صفحه اصلی / کاهش یکهزار و ۷۴۰ تن از جمعیت بیسوادان قم از ابتدای سالجاری تاکنون

کاهش یکهزار و ۷۴۰ تن از جمعیت بیسوادان قم از ابتدای سالجاری تاکنون

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با اشاره به وجود بیش از ۳۳ هزار بی‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در این استان گفت: ازابتدای امسال تاکنون یکهزار و ۷۴۰ تن از این افراد باسواد شدند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا روز یکشنبه در آئین گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی در سالن اجتماعات خانه معلم شماره یک قم اظهار داشت: مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال گذشته ۱۲۰ هزار تن در گروه‌های مختلف سنی در قم بی‌سواد هستند، که آمار قابل قبولی برای این استان با توجه به شرایط و ویژگی‌های خاص آن نیست.
وی با اشاره به شرکت حدود ۴ هزار و ۴۰۰ تن از ساکنان مناطق شهری، حومه و روستاهای استان در دوره‌های سواد آموزی، انتقال و تحکیم و طرح‌های خواندن با خانواده و کتاب و کتابخوانی، افزود: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۴۵۰ تن از والدین بی‌سواد دانش آموزان باسواد شدند، که یک برگ برنده و افتخار خوبی برای قم به شمار می‌رود، هر چند هنوز تا رسیدن به قله مطلوب باسوادی فاصله زیادی داریم.
قاسمی نیا با یادآوری اینکه طبق دستورالعمل شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید همه افراد ۱۰ تا ۴۹ سال جامعه که آموزش پذیر هستند،
باسواد شوند، افزود: به همه سواد آموزانی مدرک پایه سوم ابتدایی را اخذ کنند، مبلغ یک میلیون و ۴۴۰ هزار ریال و به فرد آموزش دهنده به آنها نیز حدود هفت میلیون و ۲۰۰ هزار ریال پرداخت می‌شود.
وی حضور ۴۵۰ تن از اتباع خارجی در تمام دوره‌های سواد آموزی تا پایان ششم ابتدایی را از فعالیت‌های صورت گرفته سال ۹۶ آموزش و پرورش استان ذکر کرد، و افزود: راه اندازی چهار مرکز آموزش محلی که در کنار خواندن و نوشتن حرفه آموزی و مهارت‌های زندگی آموزش داده می‌شود، نیز در این سال انجام پذیرفته است.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش قم با اشاره به با سواد بودن ۹۰ درصد از جمعیت ۶ سال به بالا و همچنین ۹۷ درصد از ۱۰ تا ۴۹ سال کشور افزود: قم به لحاظ باسوادی در بین جمعیت ۱۰ تا ۴۰ سال رتبه پانزدهم و جمعیت ۶ سال به بالا رتبه نهم دارد، که باید رتبه نخست را داشته باشیم و جشن ریشه کنی بیسوادی را برگزار کنیم.
هفتم دی ماه سالروز تأسیس سازمان نهضت سواد آموزی به فرمان بنیانگذار جمهوری در سال ۵۸ است، و این مراسم به همین مناسبت و با هدف تجلیل از تعدادی سواد آموزان موفق استان ترتیب یافته بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.