صفحه اصلی / افتتاح نیروگاه ۸ مگاواتی تعاونی کوثر خرم‌آباد

افتتاح نیروگاه ۸ مگاواتی تعاونی کوثر خرم‌آباد

استاندار لرستان گفت: انرژی خورشیدی در رونق تولید و ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید موسی خادمی در آئین افتتاح نیروگاه ۸ مگاواتی تعاونی کوثر خرم‌آباد با بیان اینکه در حوزه انرژی چند کار مهم باید انجام شود اظهار کرد: برق‌رسانی به روستاها در کشور و استان بخوبی در حال اجراست و باید ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی در بحث پایداری انرژی مورد نیاز استان بیان کرد: ما هنوز در مراحل اولیه توسعه صنعتی هستیم و اقدامات خوبی در کارهای صنعتی صورت نگرفته است. برنامه‌های صنعتی لرستان به نتیجه برسد قطعاً نیاز به برق بیشتر از آن مقداری هست که اکنون داریم بنابراین سرمایه‌گذاری در حوزه برق ضروری است.
خادمی افزود: خوشبختانه هم‌اکنون در حوزه برق چندین نیروگاه در حال گرفتن مجوز و ساخت است و عملیات اجرایی تعدادی دیگر شروع خواهد شد.
وی با اشاره به طرح تولید پراکنده برق در استان و مناطقی که در دسترس نیستند، اضافه کرد: برق‌رسانی از این طریق در توسعه استان نقش مهمی دارد و هر کسی می‌تواند در خانه خود با استفاده از انرژی خورشیدی برق تولید کند. انرژی خورشیدی در رونق تولید و ایجاد اشتغال همچنین به لحاظ صنعتی نقش بسزایی دارد.
مدیرعامل شرکت برق لرستان، برق‌رسانی به روستاها را یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان اعلام کرد و گفت: در این راستا برق‌رسانی به ۸۱ روستا و شش امامزاده سطح استان، طی امسال انجام گرفته است.
به گزارش ایسنا، فریدون خودنیا در مراسم افتتاح نیروگاه برق خرم‌آباد در سخنانی با بیان این‌که استان به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شده و در این راستا از سوی شرکت توزیع برق پروژه‌هایی در حوزه اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: یکی‌از طرح‌های در دستور کار این شرکت در حوزه اقتصاد مقاومتی کاهش تلفات برق در استان به میزان ۱۰.۵ درصد بود که با اقدامات صورت گرفته این عدد در سال گذشته به ۱۰.۴۴ درصد و بالاتر از اهداف پیش‌بینی‌شده رسید.
وی برق‌رسانی به روستاها را یکی دیگر طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان برشمرد و عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته ما توانستیم طی سال گذشته یک‌ششم از بودجه کشور در این حوزه را برای استان جذب کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به برق‌رسانی به ۸۱ روستا و شش امامزاده سطح استان، عنوان کرد: به‌لحاظ تعداد، لرستان سومین استان و همچنین به‌لحاظ حجم کار در زمینه برق‌رسانی به روستاها اولین استان کشور طی سال گذشته بودیم.
خودنیا در ادامه سخنان خود با اشاره به نصب کنتورهای «فهام» و یا قرائت از راه دور برق در استان نیز گفت: در این زمینه نیز لرستان تنها استان کشور در نصب این کنتورها بوده است.
وی با اشاره به احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده برق در استان نیز تصریح کرد: این نیروگاه‌ها نیز از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوده که عملیاتی شده‌اند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به راندمان بالای نیروگاه‌های تولید پراکنده برق بیان کرد: این نیروگاه‌ها ۷۵ درصد راندمان دارند و این درحالی است که سایر نیروگاه‌ها ۳۵ درصد راندمان دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.