صفحه اصلی / افزایش مدرک توقع از شغل را بیشتر می‌کند

افزایش مدرک توقع از شغل را بیشتر می‌کند

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه افراد ماهر بیکار نمی‌مانند، گفت: در ایران مهارت‌گریزی بیش از مهارت پذیری رواج دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا ثابت نژاد در مراسم اختتامیه سومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران که در مجموعه تلاش برگزار شد، اظهار کرد: در ایران افراد تمایل دارند به دانشگاه بروند و مدرک بگیرند در صورتی که با افزایش مدرک توقع آنها از شغل هم بیشتر می‌شود و همین امر موجب می‌شود هر شغلی را نپذیرند.
وی در ادامه به اهداف برگزاری المپیاد اشاره کرد و گفت: این المپیاد با هدف ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و ارتقای سطح فنی و تخصصی تکنسین‌ها با رویکرد مشتری‌مداری برگزار می‌شود.
معاون پژوهش، سنجش و ارزیابی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی و تقدیر از تکنسین‌های برتر را از دیگر رویکردهای برگزاری این المپیاد ذکر کرد.
به گفته ثابت نژاد این دوره از مسابقات مانند مسابقات ملی مهارت از سطح شهرستان شروع می‌شود و تا سطح کشوری ادامه پیدا می‌کند.
وی گفت: در چهار رشته تعمیر، تجهیز، نصب و راه اندازی موبایل و تبلت، لوازم خانگی، دستگاه‌های تهویه مطبوع و لوازم صوتی و تصویری در هر رشته ١٠ نفر به سطح ملی رسیدند.
معاون پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: المپیاد تکنسین‌های ایران برای نخستین بار در سال ١٣٩۴ به عنوان آزمونی برای شناسایی استعدادهای برتر در حوزه فعالیت‌های فنی برگزار شد.
 
 

همچنین مطالعه کنید:

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، باتوجه‌به ابلاغ ضوابط اختصاصی طلا ذیل تبصره ۴ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.