صفحه اصلی / حذف بیمه ۵۰۰ کارگر ساختمانی در خراسان‌ شمالی

حذف بیمه ۵۰۰ کارگر ساختمانی در خراسان‌ شمالی

رئیس و کارشناس نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی از حذف بیمه ۵۰۰ کارگر ساختمانی در استان خبرداد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مظفر دلیر در گفت و گو ، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیمه ۵۰۰ کارگر ساختمانی در سطح استان به دلیل عدم اشتغال افراد به کار و یا عدم پرداخت حق بیمه طی چندین ماه متوالی حذف شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هم اکنون ساخت و ساز در سطح استان بسیار کم بوده و به نوعی در رکورد است، برخی از افراد از فعالیت در صنعت ساختمان خارج شده‌اند.
دلیر با بیان اینکه سیاست براین است که اگر شغل غالب این افراد فعالیت در صنعت ساختمان است از ردیف بیمه شدگان حذف نشوند، افزود: اگر افراد شش ماه نیز در صنعت ساختمان فعالیت کرده باشند باز هم این مهم بر صحت کار آنان گذاشته شده و بیمه آنان حذف نخواهد شد.
وی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از بیمه شدگان کارگران ساختمانی توان پرداخت همان هفت درصد از حق بیمه را هم ندارند، گفت: برخی از کارگران ساختمانی فقط در مواقعی که نیاز به دفترچه درمان دارند به این سازمان مراجعه می‌کنند که در بررسی پرونده آنان مشخص می‌شود فرد چندین ماه حق بیمه خود را پرداخت نکرده است.
دلیر یادآور شد: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۱۲۲ نفر در سطح استان تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی بوده و از مزایای آن استفاده می‌کنند.
 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.