صفحه اصلی / نمایشگاه عکس گروهی «هِناسِه دل» و بازخوانی تصویری زلزله کرمانشاه افتتاح می‌شود

نمایشگاه عکس گروهی «هِناسِه دل» و بازخوانی تصویری زلزله کرمانشاه افتتاح می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، در نمایشگاه عکس گروهی «هِناسِه دل» (آه سردِ دل)؛ به همت تعدادی از داوطلبان رسانه‌ای جمعیت هلال احمر، عکس‌هایی از تعدادی از عکاسان رسانه حاضر در زلزله کرمانشاه از جمله مهدی قاسمی، مجید عسگری پور، احمد بلباسی، محمد زارع، رضا احمدوند و محمد خادم الشیخ به نمایش گذاشته شده است.
علاقمندان بازدید از این نمایشگاه که از ساعت ۱۰ فردا؛ ۱۱ دی ماه، رسماً افتتاح می‌شود، می‌توانند تا ۲۲ دی ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ شب در باغ موزه قصر واقع در انتهای خیابان شریعتی، بعد از تقاطع شریعتی، میدان پلیس؛ بیننده آثار هنری این نمایشگاه و روایت تصویری آنچه در زلزله کرمانشاه گذشته است، باشند.
در ورودی این نمایشگاه به منظور معرفی آثار به نمایش گذاشته شده؛ نوشته شده است: «وقت بلاست که آدم‌ها بیشتر از همیشه خودِ واقعی‌شان هستند. گریه‌شان… خنده‌شان… دعایشان… حتی خودشان… ما در این وقت طبیعی و در بحبوحه روزهای سخت و پُردرد رخدادِ زلزله کرمانشاه رفتیم در دلِ مردمِ رنجور تا روایت‌گر اصیل‌ترین عواطف انسانی باشیم. روایتگر نگاهی که در عمیق‌ترین و سخت‌ترین حالتِ خود، تمام آنچه را که دیگر ندارد، تماشا می‌کند.
سخت‌ترین نوع تماشا، دیدن چیزهایی است که دیگر نیست، که نداری، که دیگر نمی‌بینی. دیدنِ ندیدن از سخت‌ترین دیدن‌هاست و ما رفته‌ایم تا راوی این نوع تماشا باشیم.
نامش را گذاشته‌ایم «هِناسه‌ی دل» تا روایتی باشد از نَفَس و آه مردمِ زلزله زده کرمانشاه و دل‌های سوخته‌شان؛ تا هر که می‌بیند این روایت تصویری را با «هِناسه‌ی دلش» تصویر کُند قصۀ پُر دردِ مردمِ آن سرزمین را.
این تصاویر تک فریم‌هایی از خطِ بی‌پایان درد در چهره زنان و مردان است، ردی عمیق از تلخ‌ترین ثانیه‌های زندگی. گاهی هم البته شکار لبخند کرده‌ایم که وقتی در اوج ناباوری و حیرت باشد، شیرین است و دلچسب.
اینجا اشک‌ها و لبخندها را با هم روایت کرده‌ایم در میانه سختی که زندگی هم چیزی جز این سختی‌ها و گذرشان نیست که خودش فرمود: " لَقَد خَلَقنَا الإِنسان‌َ فِی کَبَدٍ…"»

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.