صفحه اصلی / ایران نقش بسیار مهمی را در مبارزه با داعش ایفا کرد

ایران نقش بسیار مهمی را در مبارزه با داعش ایفا کرد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مقابله با خطر داعش و تفکر افراطی نیاز به برنامه‌ریزی درازمدت و گفت‌وگو بین کشورهای منطقه دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف در حاشیه همایش الگوهای نظم منطقه‌ای در جهان پساداعش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با کمک‌های مستشاری در منطقه و در مبارزه با داعش و با شناخت خطری که افراط‌گرایی منطقه و جهان را تهدید می‌کند، نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که خطر افراط و داعش خطری است که کماکان منطقه و جهان را تهدید می‌کند و نیاز به برنامه‌ریزی برای مقابله درازمدت و مبنایی هم در حوزه فرهنگی و هم در مقابله با تفکر افراطی و ایجاد شبکه‌های همکاری و گفت‌وگو بین کشورهای منطقه بسیار مشهود است.
وزیر امور خارجه همچنین بیان کرد: امیدواریم جمهوری اسلامی ایران که در مرحله قبلی در این مقابله سردمدار و پیشگام بوده، ان‌شاءالله در مراحل بعدی نیز به همین ترتیب برای مقابله با افراط و گسترش فرهنگ گفت‌وگو و همکاری و نیز اشتراک مساعی در منطقه به ویژه در خلیج‌فارس که محیط امنیتی پیرامون ما است نقش مؤثری را ایفا کند.
بر اساس این گزارش، در حاشیه این همایش بخش کتاب‌های مربوط به ادبیات ژاپن در کتابخانه دانشکده مطالعات جهان با حضور ظریف رونمایی شد.
بر اساس این گزارش کتاب‌های پروفسور تادا برنده جایزه نوبل به این کتابخانه اهدا شده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.