صفحه اصلی / ارزش معاملات پتروشیمی با اهرم دلار افزایش یافت

ارزش معاملات پتروشیمی با اهرم دلار افزایش یافت

حجم معاملات تالار پتروشیمی بورس کالا در بهمن‌ماه با افزایش ۴۲ هزار و ۷۵۴ تنی به ۳۸۴ هزار و ۳۴۶ تن رسید، در همین حال ارزش معاملات تالار پتروشیمی در بهمن ماه، بیشترین رقم در سال ۹۶ را تجربه کرد. 
‌‌‌‌به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, بررسی آمارهای رسمی سازمان بورس کالا نشان می‌دهد ارزش معاملات تالار پتروشیمی در بهمن ماه به ۱۶ هزار و ۴۱۳ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال رسیده است، این در شرایطی است که ارزش معاملات تالار پتروشیمی در بهمن ماه پارسال ۱۰ هزار و ۶۸۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده است.
همچنین بررسی آمارهای رسمی سازمان بورس کالا بیانگر آن است که بیشترین حجم معاملات در تالار پتروشیمی در ۱۱ ماه سال برای آبان‌ماه با ۳۷۵ هزار و ۷۲۸ تن و کمترین حجم معاملات برای فروردین با ۲۲۸ هزار و ۸۷۴ تن ثبت شده است.
کارشناسان معتقدند افزایش حجم و ارزش معاملات محصولات پتروشیمی ۲ دلیل مهم دارد؛ نخستین دلیل به افزایش قیمت دلار در بازار برمی‌گردد، دلار در بهمن ماه روزهای پرنوسان و البته صعودی را تجربه کرد. نوسان‌های ارزی سبب شد نگرانی‌هایی درباره آینده بازار ارز به وجود آید و سرانجام همین نوسان‌ها به افزایش حجم تقاضا و بالا رفتن ارزش معاملات محصولات پتروشیمی منجر شد.
دومین دلیل که همه ساله سبب افزایش حجم معاملات محصولات پتروشیمی می‌شود، افزایش تقاضا در ماه‌های پایانی سال است، به طوری که پارسال نیز حجم معاملات در بهمن ماه با افزایش حدود ۵۰ هزار تنی به بیش از ۳۰۱ هزار تن رسید، اما با آغاز سال ۹۶ حجم معاملات کاهش قابل توجهی را تجربه کرد و به کمتر از ۲۳۰ هزار تن رسید.
نمای کلی بازار نشان می‌دهد در ۱۱ ماه امسال حجم معاملات محصولات پتروشیمی روند رو به رشدی داشته و در مجموع با افزایش حدود ۱۰ درصدی در مقایسه با ۱۱ ماه پارسال، به ۳ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۴۵۷ تن رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.