صفحه اصلی / حوادث خیابان پاسداران در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد

حوادث خیابان پاسداران در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد

حوادث خیابان پاسداران و آخرین تحولات در این منطقه صبح امروز – چهارشنبه – در جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان انتظامی و امنیتی بررسی شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سید حسین نقوی حسینی در جمع خبرنگاران با تشریح این جلسه گفت: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز با حضور مسئولان انتظامی و امنیتی و با موضوع بررسی حوادث و اتفاقات در شمال تهران و منطقه پاسداران تشکیل شد.
وی افزود: در این جلسه ضمن تاکید بر اینکه امنیت و آرامش مردم در حوادث اخیر خدشه دار شده تاکید شد، عده‌ای سرخود و بدون رعایت نظم و امنیت به جان و مال مردم خسارت وارد کردند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: سابقه این غائله به بازداشت چهار نفر از سرحلقه های این گروه انحرافی بازمی گردد که البته موضوع مدیریت شد، اگرچه در همان دوران هم شاهد اقدامات ساختار شکنانه این گروه بودیم
نقوی حسینی ادامه داد: بعد از آن ماجرا، اطراف خانه نورعلی تابنده قطب دراویش گنابادی هر روز ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر با وسایل وسلاح های سرد جمع می‌شدند و ادعای حفظ امنیت تابنده را می‌کردند که خود وی به آنها اعلام کرد که ما اصلاً مشکل امنیتی نداریم.
وی تصریح کرد: ولی هدف گروه چیز دیگری بود و به جاهای دیگری وصل هستند. هر روز با خودرو و وسایل جمع می‌شدند تا اینکه روز یکشنبه ۲۹ بهمن دو سارق خودرو دستگیر می‌شوند و ماجرا از همین جا شروع می‌شود.
وی یادآور شد: به رغم همه گفت وگوها، مذاکرات و صحبت‌های منطقی، آرام و صمیمانه با افراد معترض و اینکه این افراد سارق خودرو هستند و با حکم دادگاه بازداشت شده‌اند و اصلاً ربطی به ماجرای گروه شما ندارد ولی ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر با چوب، چماق و قمه و غیره زیر بار نمی‌روند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: نیروی انتظامی همه تلاش صادقانه و منطقی خود را به کار گرفت ولی روحیه تهاجمی، خصمانه و خشونت آمیز آنها موجب شد چهار نفر از نیروهای جوان، زحمت کش و حافظ امنیت مردم مظلومانه به شهادت رسیدند و نظم و امنیت منطقه را به هم بریزد.
نقوی حسینی همچنین گفت: در این جلسه توضیح داده شد که برقراری نظم و امنیت و مقابله با غائله بر عهده نیروی انتظامی بوده و رسانه‌های ضدانقلاب و معاند با هدف تخریب علیه بسیج و سپاه تبلیغ می‌کنند.
وی تصریح کرد: در این جلسه مطرح شد که رسانه‌ها و بویژه صدا و سیما با پخش برنامه‌های مستند، ماهیت این گروه‌های افراطی را به مردم معرفی کنند و حساب دراویش را از این گروه‌های افراطی مرتبط با ضدانقلاب جدا کنند و با هر نوع بی نظمی و ناامن سازی برخورد قاطع شود.
به گزارش ایرنا، در ناآرامی‌های دوشنبه شب خیابان پاسداران تهران سه نفر از عوامل نیروی انتظامی و دو نفر از نیروهای بسیج به شهادت رسیدند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.