صفحه اصلی / نارضایتی بازرگانان چای کنیا از مشکلات تجارت با ایران

نارضایتی بازرگانان چای کنیا از مشکلات تجارت با ایران

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بازرگانان چای کنیا ممکن است در دریافت پول صادرات به ایران و سودان با تاخیرهایی مواجه شوند زیرا بانک‌های کنیایی در همکاری با کشورهایی که سابق بر این تحت تحریم‌های تجاری آمریکا بودند، محتاطانه عمل می‌کنند.
گیدئون موریوکی، مدیرعامل بانک تعاون کنیا به بیزنس دیلی آفریقا گفت: این وام دهنده با وجود اینکه در سفر اخیر یک هیأت به سودان حضور داشته، اشتیاقی برای حضور در این کشور ندارد.
آمریکا تحریم‌ها علیه سودان و ایران را به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ لغو کرد. این اقدام به بانک‌های کنیایی امکان داد مبادلات مالی با دو کشور را آغاز کنند که مایه آسودگی خاطر بازرگانان چای بود که قادر به دریافت پول فروش خود نبودند.
خریداران ایرانی به دلیل مشکل در ارسال پول، در اکتبر سال گذشته ۱۲۰ میلیون شیلینگ به صادرکنندگان کنیایی بدهکار بودند.
موریوکی گفت: درست است که قرار است ما از بازرگانان چای در کشورهایی که هدف تحریم‌ها بودند، حمایت کنیم اما باید در وهله نخست اطمینان حاصل کنیم که مطابق با مقررات داخلی و جهانی تجارت بین الملل عمل می‌کنیم.
در نتیجه، بازرگانان چای به دلیل عدم وجود مکانیسم مناسب برای خریداران به منظور دریافت پول صادراتشان، همچنان با تاخیرهایی در دریافت پول مواجه هستند.
آلفرد بوسولو، مدیرکل سازمان غذا و کشاورزی کنیا مسئله عدم همکاری بانک‌ها را تصدیق کرد و گفت: چای برای عرضه و همچنین بازار برای صادرات وجود دارد اما تصمیم بانک‌ها ممکن است به برخی از معاملات تجاری لطمه بزند.
خریداران می‌گویند صادرکنندگان باید در بانک‌هایی که امکان مبادلات در ایران را فراهم می‌کنند به خصوص در امارات متحده عربی، حساب باز کنند.
کنیا ایران را به عنوان یکی از بزرگترین خریداران چای هدف گرفته و از زمان برچیده شدن تحریم‌ها، تلاش کرده صادرات به ایران را گسترش دهد. ایران عمده چای خود را از هند و سریلانکا وارد می‌کند و سهم کنیا از ۱۲۰ میلیون کیلو چایی که ایران سالانه وارد می‌کند، حدود ۲۰ میلیون کیلو است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.