صفحه اصلی / لهستان پیگیر راه‌اندازی خط مستقیم هوایی به ایران

لهستان پیگیر راه‌اندازی خط مستقیم هوایی به ایران

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، سفیر لهستان در تهران، راه‌اندازی پرواز مستقیم بین دو کشور را یکی از برنامه‌های مهم عنوان کرد و از پیگیری آن توسط شرکت هواپیمایی لهستان خبر داد.
غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در نشست با سفیر لهستان در تهران، موانع بانکی را به عنوان مهم‌ترین مانع بر سر راه فعالان اقتصادی دو کشور دانست و تصریح کرد: رفت‌وآمد هیأت‌های اقتصادی و مذاکره بین آنها می‌تواند به شناخت بیشتر آنها از یکدیگر کمک کرده و زمینه گسترش فعالیت‌های اقتصادی بین آنها را فراهم کند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور در این دیدار با اشاره به روابط گسترده و دیرینه بین ایران و لهستان و حضور جمعی از شهروندان لهستان طی جنگ جهانی دوم در ایران، گفت: ایران و لهستان از سال‌های قبل، روابط گسترده‌ای با یکدیگر داشتند و علی‌رغم وجود تحریم‌ها، روابط خود را ادامه دادند.
رئیس اتاق ایران در ادامه به قراردادهای جدید بین دو کشور در حوزه نفت و گاز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بعد از نهایی شدن برجام طی دو سال گذشته قراردادهای بزرگی بین دو کشور در حوزه نفت و گاز به امضا رسید که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه روابط دو کشور در سایر حوزه‌های اقتصادی باشد.
وی تصریح کرد: در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری، محصولات دارویی و بهداشتی، کشاورزی، مواد غذایی و زیست‌محیطی ظرفیت‌های خوبی برای همکاری بین فعالان اقتصادی دو کشور وجود دارد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی در بخش دیگری از سخنان خود مشکل اصلی در مناسبات ایران و لهستان را روابط بانکی دانست و از آن به عنوان مانعی بر سر راه فعالان اقتصادی یاد کرد و در ادامه از سفیر لهستان خواست که در امر اعزام و پذیرش هیأت‌های اقتصادی همکاری کرده و امکانات لازم برای این مهم را فراهم کند.
شافعی همچنین توسعه روابط بین استان‌های دو کشور را با توجه به ظرفیت‌های موجود، خواستار شد.
در ادامه یاروسلاو مارچین دومانسکی، سفیر جدید لهستان در تهران با تأکید بر اهمیت توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشور با توجه به دوستی دیرینه بین دو ملت، اجرایی شدن دو توافق بزرگ در زمینه نفت و گاز را مهم و حساس خواند.
وی که به تازگی مأموریت خود در ایران را آغاز کرده، ضمن تأکید بر حمایت دولت لهستان از برجام، تصریح کرد: حفظ روابط دو کشور موضوعی است که به اجداد خود بدهکار هستیم. همان‌طور که می‌دانیم دوستی تعهدات و وظایفی به دنبال خود دارد. ما معتقدیم این دوستی باید به دستاوردهای واقعی برای مثال به دستاوردهای اقتصادی منجر شود و سفارتخانه تمام تلاش خود را می‌کند تا در این راستا قدم بردارد.
وی ادامه داد: خوشبختانه طی چند سال گذشته دو قرارداد بزرگ در حوزه نفت و گاز بین ایران و لهستان به امضا رسید که اجرایی شدن آن برای دولت لهستان بسیار اهمیت دارد. امیدواریم این دو قرارداد شتاب بیشتری به نهایی شدن قراردادهای جدید ببخشد.
دومانسکی با اشاره به اینکه در پایان ماه آوریل کمیسیون مشترک دو کشور با حضور وزیر اقتصاد لهستان در تهران برگزار می‌شود، گفت: پیوند و همکاری جدیدی بین منطقه البرز و سیلیسیا در لهستان آغاز شده که شرکت‌های لهستانی تمایل زیادی به بهره‌گیری از این موقعیت دارند.
وی همچنین در مورد لزوم موانع و مشکلات بانکی از سفر تعدادی از کارشناسان این حوزه به ایران طی آینده‌ای نزدیک خبر داد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.