صفحه اصلی / اینتل برای کشف ضعف‌های امنیتی جایزه می‌دهد!

اینتل برای کشف ضعف‌های امنیتی جایزه می‌دهد!

شرکت اینتل تحت تأثیر ضعف‌های امنیتی کشف شده‌ای همچون اسپکتر و ملت داون، اعلام کرده که به افرادی که باگ و روزنه‌های امنیتی دیگری را در پردازنده‌هایش بیابند، جایزه می‌دهد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده در پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال ۱۹۹۵ به بعد وجود داشته و باعث شده هکرها به اطلاعات ذخیره شده بر روی حافظه رایانه‌ها دسترسی پیدا کنند، مورد بحث‌های فراوانی قرار گرفته است.
این ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی در پردازنده‌های اینتل به گونه‌ای بوده است که به هکرها اجازه می‌داد علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده رایانه و گوشی‌های همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند و این سطح از دسترسی موجب می‌شد به تراشه‌های دیگری همچون ای ام دی و ای آر ام نیز دسترسی یابند.
اینتل، یک شرکت تجهیزات رایانه‌ای در ایالات متحده آمریکاست که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپ‌ست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، انواع ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند.
با اینکه این غول تکنولوژی در انتشار وصله‌های امنیتی، بروزرسانی‌های نرم افزاری یا سخت افزاری و در آخر حل مشکل مربوطه چندان موفق عمل نکرد و موجب خشم بسیاری از کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری در جهان شد، اما حالا به نظر می‌رسد که تصمیم گرفته است اعتبار تا حدودی از دست رفته خود را با کمک محققان، پژوهشگران و متخصصان تکنولوژی و امنیتی باری دیگر احیا کند. بدین ترتیب اینتل اعلام کرده است که در صورت کشف هر باگ و حفره امنیتی دیگری در پردازنده و چیپ ست‌های خود، به آنها جایزه‌ای تا سقف ۱۰۰ هزار دلار اهدا خواهد کرد.
هر چند که برایان کرزانیخ – مدیر ارشد اجرایی شرکت اینتل – در جریان کنفرانسی در خصوص کیفیت محصولات آینده این شرکت تراشه‌ساز، این اطمینان را به مشتریان خود داده است که محصولاتش در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی از آسیب‌پذیری‌های ملت داون و اسپکتر رهانیده خواهند شد و کاربران باید منتظر ارائه پردازنده‌های کاملاً امن از این شرکت باشند. بدین ترتیب اینتل اعلام کرده است که محصولات آینده اش دیگر آسیب‌پذیری‌های معروف اسپکتر و ملت داون را نخواهند داشت.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر ارتباطات: ۱۴۰۳، سال طلایی برای پروژه فیبرنوری است

به گزارش کسب و کار نیوز ، نخستین جلسه بررسی پروژه فیبر نوری منازل و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.