صفحه اصلی / معاون وزیر صنعت: همه قراردادهای پسابرجامی خودرو در حال اجراست

معاون وزیر صنعت: همه قراردادهای پسابرجامی خودرو در حال اجراست

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همه قراردادهای پسابرجامی در زمینه خودرو در حال اجراست، گفت: قرارداد پژو با ایران خودرو اجرایی شده و محصولش وارد بازار شده است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، «منصور معظمی» افزود: تعداد تولید خودروهای پژو ۲۰۰۸ تاکنون هزار و ۵۰۰ دستگاه بوده است و خط تولید این خودرو متوقف نیست.
وی در عین حال از تأخیر ۲ ماهه در عرضه پیش فروش این خودروها خبر داد و گفت: اکنون که در واپسین روزهای بهمن ماه قرار داریم، خودروهای آذر ماه به متقاضیان عرضه می‌شود.
معظمی در ادامه به قرارداد سیتروئین و سایپا اشاره و اظهار کرد: کار اجرایی این قرارداد آغاز شده است و در سه ماهه دوم سال آینده وارد مدار تولید و بازار خواهد شد.
وی ادامه داد: قرارداد فولکس واگن، ماموت و هیوندای با کرمان خودرو نیز در جریان است.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ای درو) درباره آخرین وضعیت قرارداد رنو و ای درو نیز گفت: در حال تغییر و تحولات هستیم. رنو برای اجرای تعهدات خود در این قراداد آماده است اما ایران به دلیل برخی مشکلات نتوانست به تعهدات خود عمل کند.
وی بیان داشت: با دستور اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت این کار انجام شده و در حال تشکیل شرکت هستیم.
به گزارش ایرنا، ای درو، سیاست حضور برندهای بزرگ خودروسازی در ایران برای تولید مشارکتی و صادرات را پیگیری می‌کند؛ هدفی که با اجرایی شدن برجام در دی ماه سال ۹۴ بیش از هر زمان به ایران نزدیک است.
صنعت خودروی کشور یکی از بخش‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود که از فضای پیش آمده پس از برجام حداکثر استفاده را انجام داد و دوازدهم اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهوری نخستین محصول مشارکتی بین ایران خودرو و پژو فرانسه را رونمایی کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.