صفحه اصلی / صادرات صنایع نساجی در ۱۰ ماهه امسال ۱۵ درصد افزایش یافت

صادرات صنایع نساجی در ۱۰ ماهه امسال ۱۵ درصد افزایش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات صنایع نساجی و پوشاک در ۱۰ ماهه امسال ۸۰۵ میلیون دلار بود که در همسنجی با پارسال ۱۵ درصد افزایش دارد.
«افسانه محرابی» روز یکشنبه اظهار داشت: از آغاز کار دولت دوازدهم افزایش صادرات شتاب بیشتری پیدا کرد، به طوری که در دوره پنج ماهه این دولت (تا اواخر دی ماه) شاهد افزایش ۲۸ درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال بودیم.
وی با بیان اینکه تولید محصولات نیز روند رو به افزایشی داشته است، تصریح کرد: بطور متوسط در پنج ماهه دولت دوازدهم (از مرداد تا پایان دی ماه) تولید محصولات منتخب افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پیش از آن داشته است.
بنا بر اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، محرابی، یکی از برنامه‌های حمایتی وزارت صنعت را ایجاد شرایطی برای مشارکت با برندهای مطرح جهان برشمرد و گفت: در این پیوند، اجرای ماده ۳ دستورالعمل چگونگی صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب شرکت‌های خارجی عرضه کننده پوشاک در ایران و دارای نام و نشان تجاری (برند) مبنی بر سفارش و تولید بخشی از واردات از طریق تولید کنندگان داخلی، زمینه و بستر مناسبی برای تبادل اطلاعات، پیشرفت و برند سازی در واحدهای تولیدی ایجاد خواهد کرد.
** عرضه پوشاک‌های تولیدی ایران تحت یک نشان تجاری خارجی به بازار
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه یکی از این نشان‌های تجاری (برند) با بیش از ۱۵ شرکت داخلی توافقنامه برای تولید در ایران امضا کرده است، ادامه داد: این برند برای هفت شرکت با بیش از یک میلیون و ۱۸۸ هزار یورو حجم سفارش‌های اولیه و آزمایشی درخواست خرید قطعی کرده و نخستین محصول تولید ایران در بازار عرضه شده است.
پیش از این «غلامرضا سلیمانی» معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مساله اصلی صنعت پوشاک کشور را کمبود تولید برشمرده و گفته بود: تولید داخلی فقط پاسخگوی یک سوم نیاز داخلی است و باقی مانده آن از خارج یا به صورت قاچاق تأمین می‌شود.
افغانستان، عراق و کشورهای آسیای میانه بازارهای اصلی صادرات پوشاک ایران را تشکیل می‌دهند.
بر اساس آمار گمرک، در ۹ ماهه امسال صادرات پوشاک ایران ۳۹ میلیون دلار بود که بخشی از کل گروه صنایع نساجی و پوشاک را در بر می‌گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.