صفحه اصلی / پانزدهمین سمینار کشوری دانشجویی دانش و تندرستی برگزارشد

پانزدهمین سمینار کشوری دانشجویی دانش و تندرستی برگزارشد

شاهرود – حسین بابامحمدی: آیین افتتاحیه پانزدهمین سمینار کشوری دانشجویی دانش و تندرستی با محوریت افسردگی به همت معاونت پژوهشی وفناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، در سالن اجتماعات پورسینای این دانشگاه برگزارگردید.دراین سمیناراز ۲۴۰ مقاله‌ای که به دبیرخانه سمینار ارسال شده است ۲۰ مقاله و۶۰ پوستر در طی دو روز ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه ارائه گردید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، دکتررضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهروددر سخنرانی افتتاحیه پانزدهمین سمینار کشوری دانش و تندرستی با بیان اینکه بدون خلاقیت ونگاه کنجکاوانه نمی‌توان به پژوهش پرداخت، افزود: سوالات ساده و بدیهی منجر به بزرگ‌ترین اکتشافات تاریخ بشر شده است بنابراین نگاه پژوهشگر به سوژه طراحی‌های نوآورانه را به دنبال داردو پژوهشگران برای یافتن بهترین سوژه‌های تحقیق باید از سه روش؛ مطالعه، مشاهده و مشاوره نهایت بهره را ببرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم پس از سرآمدی در آموزش و پژوهش وارد عرصه فناوری شدند و موضوعاتی همچون اقتصاد دانش بنیان و آینده نگاری و پزشکی فردا را در دستور کار قرار دادند ابراز داشت: دانشگاه‌های نسل اول آموزش محور بودند و در دانشگاه نسل دوم پژوهش نیز در آن دخیل شد اما برای مدیریت پزشکی فردا باید در آموزش، پژوهش و فناوری سرآمد باشیم زیرا زمانی وارد دانشگاه نسل سوم و چهارم خواهیم شد که این سه مؤلفه را باهم بتوانیم به کاربندیم.
دکترچمن در ادامه با تاکید بر اهمیت پژوهش در تولید شواهد تصریح کرد: درحوزه علوم پزشکی و سلامت باید رویکردهای علمی واجرایی ما مبتنی بر شواهد باشد و این پژوهش است که منبع تولید شواهد می‌باشد.
دکترمحمد حسن امامیان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در این سمینار با بیان اینکه سال گذشته پنج اختراع از ۱۲ اختراع به ثبت رسیده اختراعات دانشجویی بوده است گفت: ثبت ابداعات و اختراعات نشان می‌دهد که دانشجویان این دانشگاه همراه با نیازهای کشور به تولید علم وتبدیل آن به ثروت توجه کافی داشته‌اند و این مسیر تداوم خواهد داشت.
دکترامامیان با ابراز اینکه امروز افسردگی مشکل جدی جوامع است وبا توجه به شعارسال سازمان جهانی بهداشت درسال جاری محور این سمینار موضوع افسردگی است تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در جهان گرفتار این بیماری هستند در کشور از هر پنج نفر یک نفر به اختلالات افسردگی مبتلا است و با توجه به اینکه بار بیماری‌هایی که این نوع اختلال‌ها ایجاد می‌کند روند افزایشی دارد بنابراین برای رفع آن نیازمند پژوهش‌های بیشتر هستیم.
وی بابیان اینکه شیوع افسردگی در زنان دو برابر مردان گزارش‌شده است، افزود: با ارائه خدمات در مراکز خدمات جامع سلامت، انجام تحقیقات، بازآموزی و به کار بردن روش‌های درمانی می‌توانیم آن را کاهش دهیم.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در بخشی از سخنان خود به وضعیت علم و طبقه‌بندی آن در کشورهای مختلف پرداخت و ابراز داشت: ایران با ۴۹ هزار و ۵۰۰ مقاله حائز رتبه اول در منطقه و رتبه شانزدهم در جهان است که نشان می‌دهد طی سنوات اخیر به مقوله پژوهش علیرغم کمبودهای موجود توجه ویژه‌ای شده است.
 
‌‌‌‌‌‌

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.