صفحه اصلی / مدیران زن در مدیریت عواطف از مردان قوی ترند

مدیران زن در مدیریت عواطف از مردان قوی ترند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: براساس مطالعات و تجربیات مستند، زنان در عرصه مدیریتی از نظر هوش عاطفی و کنترل عواطف، قوی تر از مردان هستند و باید از این امتیاز در سپردن امور به آنان بخوبی بهره گرفت.
معصومه ابتکار روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه معاونت امور زنان و خانواده با مرکز آموزش مدیریت دولتی افزود: این موضوع یعنی بهره مندی بانوان از هوش عاطفی بالاتر نسبت به مردان، می تواند برای ایجاد انگیزه و امید در همکاران با تقسیم کار، ساختار و تفویض اختیار عجین شود.
وی در این راستا امضای تفاهم نامه با مرکز آموزش مدیریت عالی را بسیار مهم دانست و گفت: در حال حاضر چند مورد در حوزه زنان دارای اهمیت است که یکی از این موضوعات مربوط به تربیت مدیران زن براساس مصوبه شورای عالی اداری توسط رئیس جمهوری است که ۳۰ درصد مدیریت ها باید در اختیار بانوان باشد.
وی تصریح کرد: برای این موضوع تاکنون دو مکاتبه صورت گرفته است چون ما می خواهیم علاوه بر مساله تعادل جنسیتی موضوع شایسته سالاری بانوان همراه آن باشد تا مدیران توانمند بتوانند به ارتقای کارآیی سطح نظام کمک کنند.
ابتکار با بیان اینکه آموزش مدیریتی زنان برای این است که بانوان نقش خودشان را طبیعی ایفا کنند، اظهار داشت: ما می خواهیم نگاه خاصی به این موضوع ۳۰ درصد مدیریت ها برای بانوان شود و به موقع نیز محقق شود.
وی امضای این تفاهم را در تحقق این موضوع بسیار موثر دانست و گفت: ما باید تکلیف ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر برنامه ریزی جهت تحقق تعادل جنسیتی را مشخص کنیم تا در مدیریت به این موضوع به صورت ویژه توجه شود اما باید دید این را به چه لوازمی مانند برنامه ریزی، سیاستگذاری یا مدیریت محقق کرد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: موضوع استعداد و توانمندی خاص زنان در بحث مدیریت برای ما بسیار مهم است و اگر تجربه مدیریت مردانه و زنان را بررسی و ارزیابی کنیم، می توان تفاوت ها را ببینیم، اما آیا می توانیم به الگوی موفقی هم برسیم؟
وی همچنین به موضوع سوء مدیریت در جهان اشاره کرد و گفت: ۲ جلوه خاص شامل جنگ، تنش و ترور و دیگری تخریب طبیعی در این موضوع تاثیرگذار است، البته ما با مدیریت در طبیعت مشکل داریم و شناخت کافی نداریم و باید روی این موضوع به خوبی کار شود.
ابتکار ادامه داد: البته در مباحث مدیریتی خیلی خوب است که نقش و جایگاه مدیریت مدنی و سازمان های غیردولتی نیز دیده شود و باید مدیریت سبز و توجه به عنصر طبیعت و محیط زیست به عنوان یک مقوله مهم در سازمان ها دیده شود و مساله محیط زیست نیز نهادینه شود که در این زمینه، مدیریت بانوان می تواند کمک فراوانی به این موضوع داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید جریان سازی اصلی این موضوع در دولت و حاکمیت صورت گیرد، اظهار داشت: امیدواریم در کمترین زمان کارهای اجرایی را برای تحقق موضوعات مورد تفاهم در این تفاهم نامه برای آموزش زنان در عرصه های مدیریتی را آغاز کنیم تا تکلیف ۳۰ درصد پست های مدیریتی برای بانوان نیز مشخص شود.
وی ابراز امیدواری کرد: موضوع تحقق ۳۰ درصدی پست های مدیریتی بانوان در مجلس شورای اسلامی هم پیگیری شود و باید تلاش هایی صورت گیرد تا تعداد نمایندگان زن نیز افزایش یابد و امیدواریم مجلس برای این موضوع طرح هایی داشته باشد تا در این مساله هم جریان سازی صورت گیرد.
اسماعیل ملک اخلاق رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی نیز در این نشست گفت: در کشورهای در حال توسعه دو موضوع «مدیریت بحران و بحران مدیریت» بسیار دارای اهمیت است و اگر بسیاری از کشورها دچار چالش می شوند روی همین دو موضوع است.
وی تصریح کرد: مرکز مدیریت دولتی نیز متولی اصلی بحران مدیریت است و برای این موضوع هم الگوها و بحث های جالبی دارد و ما برای بحران مدیریت ۲ بحث کاملاً داغ داریم که باید آنها را ارزیابی کرد که این ۲ بحث شامل دانش جهانی و تجربه جهانی است.
وی اظهار داشت: پرورش مدیران در تراز جهانی به عنوان یکی از گمشده ها در حوزه مدیریت است که باید روی آن کار شود.
ملک اخلاق با بیان اینکه ما با امضای این تفاهم نامه به موضوع مدیریت زنان بسیار می توانیم کمک کنیم، افزود: برای مدیریت زنان سه گام مهم «شناخت، تطبیق و تحلیل» نیاز است که در این تفاهم نامه و با اقدامات آینده می توان روی این سه موضوع هم کار کرد.
تفاهمنامه همکاری امروز (دوشنبه) میان معصومه ابتکار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و اسماعیل ملک اخلاق رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی به منظور از جمله ارتقای دانش و مهارت های مدیریتی زنان امضا شد.
هدف از امضای این تفاهم نامه، ارتقای دانش و مهارت های مدیریتی زنان در سطوح مختلف مدیریت پایه تا ارشد و بهره گیری از امکانات و تسهیلات فناورانه به منظور ایجاد پویایی آموزش و عدالت دسترسی زنان مدیر در سراسر کشور است.
همچنین از دیگر اهداف این تفاهم نامه زمینه سازی امکان تبادل تجربیات از طریق برگزاری نشست های تخصصی، مستندسازی تحارب مدیریتی زنان و معرفی الگوهای اسلامی مدیریتی زنان است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.