صفحه اصلی / تبلیغات از بین نمی‌روند، از پیام به تماس تبدیل می‌شوند!

تبلیغات از بین نمی‌روند، از پیام به تماس تبدیل می‌شوند!

در حالی که با پیگیری اعتراضات مشترکان نسبت به پیامک‌های تبلیغاتی از تعداد آنها کاسته شده اما این بار تماس‌های تبلیغی هستند که جای پیامک‌ها را گرفتند و زمانی که منتظر تماس مهمی هستید، با تماس یک پیام ضبط شده تبلیغاتی مواجه می‌شوید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، کمتر کسی است که تلفن همراه داشته باشد و از پیامک‌های تبلیغاتی شاکی نشده باشد. درواقع پیامک‌های تبلیغاتی در برهه‌ای از زمان واقعاً صدای اعتراض بسیاری از مشترکان اپراتورها را درآورده بود تا اینکه درنهایت سامانه ۱۹۵ برای رسیدگی به این پیامک‌ها راه‌اندازی شد و با آگاهی افراد نسبت به چگونگی غیرفعال کردن اینگونه پیامک‌ها، از تعداد آنها و همچنین اعتراض‌ها کاسته شد.
با وجود این، ظاهراً کسب‌وکارها و شرکت‌ها راه دیگری برای تبلیغات ناخواسته خود پیدا کردند؛ بدین ترتیب که تلفن شما زنگ می‌خورد، گوشی خود را برمی‌دارید و با تعجب به جای شنیدن صدایی آشنا و یا فردی حقیقی، یک پیام گویای ضبط‌شده به تبلیغ محصول و خدمات یک شرکت می‌پردازد.
در حالی که محمود واعظی – وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات – در رابطه با پیامک‌های تبلیغاتی گفته بود: «این پیامک‌ها وقت و ذهن مردم را درگیر می‌کند و بر همین اساس ما هم با آنها موافق نیستیم چراکه این روند جالبی نیست که یک مشترک برای رسیدن به پیامک‌های شخصی چندین پیامک را بگردد تا به پیامک‌های خود برسد.» باید دید محمدجواد آذری جهرمی که موضع خود را درباره پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم که آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته‌اند، به صراحت بیان کرده و موجب شد راهی برای ساماندهی این پیام‌ها در نظر گرفته شود، چه واکنشی به تماس‌های تبلیغاتی مزاحم خواهد داشت.
همان‌طور که مهم‌ترین موضوع درباره پیامک‌های تبلیغاتی، مخدوش شدن حفظ حریم شخصی مشترکان، مزاحمت‌ها و صرف وقت برای مشاهده‌ی این پیام‌ها بود، اکنون تماس‌های تبلیغاتی پا را فراتر گذاشته و قطعاً مزاحمتشان از دریافت پیامک‌ها بیشتر است؛ زیرا اگر قرار بود یک مشترک برای رسیدن به پیامک‌های شخصی خود چندین پیامک را بگردد و یا با تصور یک پیامک شخصی، با پیامک تبلیغاتی روبه‌رو شود، اکنون تماس‌های تبلیغاتی ناخواسته، بیشتر ناقض حریم شخصی خواهند بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.