صفحه اصلی / فرآیند خرید ریال قطر از صادرکنندگان آغاز شد

فرآیند خرید ریال قطر از صادرکنندگان آغاز شد

یک مسئول در سازمان توسعه تجارت می‌گوید: فرآیند خرید ریال قطر از صادرکنندگان کالا و خدمات شروع شده و مبنای تعیین خرید این ارز نیز تغییر کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق بازرگانی ایران، مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از آغاز شروع فرآیند خرید ریال قطر از صادرکنندگان کالا و خدمات خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در خصوص حل مشکلات صادرکنندگان کالا به کشور قطر و تشکیل جلسات متعدد با حضور تجار و صادرکنندگان و نمایندگان بانک‌های مرکزی، صادرات و ملی در چارچوب کارگروه اقتصادی- تجاری ستاد قطر، با همکاری بانک‌های مرکزی و صادرات فرآیند انتقال ارزهای حاصل از صادرات به قطر به داخل کشور اصلاح و نحوه تعیین نرخ خرید ارز از صادرکنندگان اعلام گردید.
فرزاد پیلتن ضمن تشکر از پیگیری بانک صادرات و مساعدت بانک مرکزی، گفت: بانک صادرات از تاریخ ۹۶/۱۱/۰۸ و تنها یک روز پس از انجام اولین معامله با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به تغییر مبنای تعیین خرید ارز ریال قطر بر اساس نرخ اعلامی بانک مرکزی ایران نموده است.
مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران ابراز امیدواری کرد: این اتفاق مهم باعث تسهیل صادرات به قطر شده و نقش مؤثری در افزایش صادرات به این کشور داشته باشد

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.