صفحه اصلی / ۳۰درصد پست های مدیریتی به زنان اختصاص می یابد

۳۰درصد پست های مدیریتی به زنان اختصاص می یابد

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از برنامه ریزی دولت برای اختصاص ۳۰ درصد پست های مدیریتی به زنان خبر داد و گفت: در صورت تحقق این هدف دولت دوازدهم، دستاورد قابل توجهی برای بانوان به همراه خواهد داشت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در نشست سفرای خارجی مقیم تهران با موضوع دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر افزود: رییس جمهوری دستور داده است که ۳۰ درصد از پست های مدیریتی در اختیار زنان قرار گیرد و برای دست یابی به این هدف چهار سال فرصت داریم.
وی خاطرنشان کرد: ما برای تحقق این هدف برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم و در صورتی که این هدف محقق شود دستاورد قابل توجهی برای زنان به شمار می آید.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد در حال حاضر ۶ پست معاونت ایجاد کرده ایم که یکی از آنان مربوط به زنان است و این از تحولات مهمی است که نشان می دهد که بانوان در حال ورود به عرصه های تصمیم سازی هستند.
ابتکار خاطرنشان کرد: علاوه بر این شاهد حضور زنان در قوه قضاییه هستیم و زنان بعنوان دادیار و رایزنان حقوقی می توانند در قوه قضاییه فعالیت کنند.
وی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف توسعه انسانی در بخش زنان اظهارداشت: در سال های نخست انقلاب بین ۵۰ تا ۵۵ درصد زنان باسواد بودند که این رقم هم اکنون به ۹۵ درصد رسیده است و زنان خلاهای موجود در این زمینه را تکمیل کرده اند.
وی با بیان اینکه پیشرفت ها حاکی از ثمر بخش بودن سیاست ها و برنامه ها در سال های اخیر است، افزود: در حال حاضر ۶۰ تا ۶۵ درصد دانشجویان و ۲۷ درصد از اساتید دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: دستاوردهای کسب شده ملموس و حائز اهمیت است و آینده روشنی پیش رو خواهیم داشت اما در عین حال چالش هایی در خصوص زندگی خوب برای زنان وجود دارد. ابتکار خاطرنشان کرد: انتظار داریم در انتخابات پیش رو شاهد افزایش زنان باشیم، نه تنها در مجلس شورای اسلامی بلکه در شوراهای شهر و روستا بانوان حضور چشمگیری داشته باشند.
ابتکار با بیان اینکه زنان در حوزه اشتغال با چالش های زیادی مواجه هستند، گفت: با توجه به اینکه جامعه مردسالار است، حضور زنان در بازار کار را به سختی می پذیرند، این امر نه تنها در میان مشاغل دولتی، حتی در سازمان های خصوصی هم وجود دارد با این حال دولت شرایطی فراهم کرده است تا زنان بتوانند در حوزه های کارآفرینی فعالیت کنند.
وی یادآور شد: تلاش های زیادی برای ارتقای قوانین جاری انجام شده است و بسیاری از قوانین اصلاح شده اند، در عین حال نیاز به گفت وگوهای زیای وجود دارد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه گفت وگوهای بسیاری با حوزه های علمیه انجام داده ایم تا موانع و چالش های پیش رو رفع و قوانین را اصلاح کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر لایحه ای در خصوص منع خشونت علیه زنان در مجلس در حال نهایی شدن است.
ابتکار افزود: امنیت اجتماعی زنان، کودکان و جوانان برای دولت بسیار مهم است و در همین راستا دولت دومین لایحه ای در این خصوص ارائه کرده است که آن هم در مجلس در حال جمع بندی است.
وی خاطرنشان کرد همچنین جلساتی با علمای اهل سنت در استان های سیستان و بلوچستان و گلستان برگزار کردیم تا در حوزه های مختلف به ارتقای جایگاه زنان و کودکان کمک کنیم و در خصوص مسائلی همچون ازدواج زودتر از موعد بحث هایی انجام داده ایم.
معاون رییس جمهوری به گفت و گوهایی که با مراکز علمی و دانشگاهی در زمینه حقوق بشر انجام شده است اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه به نظر می رسد با این موضوع بسیار باز برخورد می کند و حضور موثرتر زنان در قوه قضاییه پذیرفته شده است.
ابتکار ابراز امیدواری کرد این امر به حوزه تصمیم سازی در قوه قضاییه هم تسری یابد.
وی در ادامه سخنان خود به تشریح اقدامات انجام شده برای منع خشونت علیه زنان پرداخت و اظهارداشت: دوره های آموزشی برای زنان در وزارتخانه های آموزش و پرورش و وزارت علوم برنامه ریزی و این برنامه ها به نظام آموزشی اضافه شده است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد علاوه بر این در دانشگاه به موضوع مهارت های زندگی هم توجه شده و برنامه ریزی های خوبی در این خصوص صورت گرفته است.
ابتکار افزود: سازمان بهزیستی هم درباره ارتقای امنیت اجتماعی برنامه ریزی و سامانه ای پیش بینی کرده است که اگر زنان با معضل اجتماعی مواجه شوند، می توانند با آن تماس بگیرند و مددکاران بهزیستی از افراد مسن، بانوان و کودکان حمایت می کنند.
وی تصریح کرد: تلاش دولت ارتقای آگاهی عمومی برای ممانعت از اعمال خشونت علیه زنان، کودکان و افراد مسن است.
وی یادآور شد: اقدامات موثری برای ممانعت از اعمال خشونت علیه زنان صورت گرفته است، در عین حال با چالش ها و موانع متعددی هم روبرو هستیم که نمی توان آنها را نادیده گرفت.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: فضای خوبی برای بهبود وضعیت زنان شکل گرفته تا این چالش ها برطرف شوند و در انتظار آینده بسیار خوبی برای جامعه ایران هستیم.
به گزارش ایرنا، نشست توجیهی برای سفرای خارجی مقیم تهران امروز با موضوع دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر در مرکز آموزش و پژوهش های وزارت امور خارجه برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.