صفحه اصلی / افزایش چشمگیر قیمت نفت در بازارهای جهانی

افزایش چشمگیر قیمت نفت در بازارهای جهانی

قیمت های نفت صبح روز دوشنبه بیش از یک درصد بالا رفتند و بخشی از افت هفته گذشته خود را جبران کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، از خبرگزاری رویترز انگلیس، قیمت نفت برنت دریای شمال در ساعت ۰۷:۲۸ روز دوشنبه به وقت گرینویچ با ۷۵ سنت یا ۱.۲ درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به ۶۳ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید.
نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ساعت یاد شده در بازار نایمکس این کشور به بهای ۶۰ دلار و چهار سنت در هر بشکه معامله شد که از آخرین قیمت جمعه گذشته ۸۴ سنت یا ۱.۴ درصد بیشتر بود.
نفت هفته گذشته به دلیل کاهش شاخص بازارهای سهام، بیشترین افت قیمت در ۲ سال گذشته را ثبت کرد. قیمت نفت برنت هفته گذشته بیش از هشت درصد و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا بیش از ۹ درصد کاهش پیدا کرد.
افزایش صبح امروز قیمت های نفت در حالی اتفاق افتاد که بازار های سهام جهان آرام بودند.
«گرگ مک کنت» استراتژیست ارشد بازار در کارگزاری آتی «اکسی تریدر» استرالیا به رویترز گفت: صبح امروز به دلیل نوسانات اخیر بازار سهام آمریکا، معامله گران در استرالیا و آسیا انگیزه ای برای معامله نداشتند.
با این حال بازارهای نفت هچنان با افزایش تولید نفت شیل آمریکا که به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرده است، روبرو هستند.
بنا به اعلام شرکت نفتی بیکر هیوز آمریکا، تعداد دکل های فعال حفاری فعال این کشور در هفته گذشته ۲۶ واحد افزایش یافته و به ۷۹۱ دکل رسیده است.
بانک آمریکایی گلدمن ساچز اعلام کرد، افزایش تقاضای جهانی نفت و چگونگی افزایش تولید نفت در آمریکا که عوامل اصلی افزایش قیمت نفت از ماه سپتامبر تا هفته گذشته بوده اند دیگر پایدار نیستند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.