صفحه اصلی / برپایی جشن مردمی انقلاب در سراسر ایران

برپایی جشن مردمی انقلاب در سراسر ایران

گروه ایران و جهان
به گزارش کسب و کار نیوز روز گذشته ایرانی دوباره به صحنه آمد تا بگوید ایستاده‌ایم چون دماوند و دنا و الوند، حماسه شدیم از خزر تا خلیج تا ابد فارس، در جای‌جای ایران «حماسه‌ای تماشایی» برپا شد. اینجا ایران است، ساعت به‌وقت همدلی و همراهی، آری اینجا ایران است، جغرافیایی که مردمانش دنیا را مبهوت وحدت، ولایتمداری و عشق به سرزمین‌شان کرده است. از خلیج‌فارس تا خزر نیلگون، از اشترانکوه و دماوند تا دنا و هامون، وسعتی از غرب تا شرق ایران دیروز سراسر فریاد ملتی بود که بار دیگر اعلام کرد: هستیم بر سر عهدی که بستیم، پابرجا و استوار.
روز گذشته پیغام خروش ملت ایران برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و ابرقدرت‌ها این بود که ما خود ابرقدرتیم، ما را از گزینه‌های روی میزتان نترسانید، ما هرکدام گزینه‌ای روی میز هستیم که همدلی و وحدت‌مان در استمرار خط انقلاب و آرمان «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» پاسخی دندان‌شکن به دشمن است.
رئیس‌جمهوری در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع مردم با تاکید بر حفظ وحدت و اتحاد ملی در آستانه ورود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: برخی را از قطار انقلاب پیاده کردیم که می‌توانستیم پیاده نکنیم و اکنون باید همه را به این قطار دعوت کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: بسیار خرسندم که در سی و نهمین سالگرد انقلاب عظیم اسلامی ایران به عنوان نماینده ملت ایران به همه شما مردم فداکار و انقلابی تهنیت و تبریک عرض کنم و از خداوند بزرگ عظمت و درود فراوان برای روح امام راحل و ارواح طیبه همه شهیدانی که با نثار جان خود انقلاب بزرگ این سرزمین را به پیروزی رساندند، می‌فرستم.
وی افزود: امسال ویژگی دیگری هم دارد و آن اینکه ما وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌شویم و سال آینده که سال چهلم است باید به معنای واقعی کلمه سال بلوغ این انقلاب باشد.
رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: از لحاظ تاریخی ما چه بخواهیم و چه نخواهیم سال آینده چهلمین سال است و باید وحدت و اتحاد ملی را بیش از گذشته در سال آینده شاهد باشیم. روحانی تصریح کرد: دولت، بخش خصوصی و نهادهای عمومی باید تلاش مضاعفی انجام دهند و دهه فجر سال آینده دهه هزاران افتتاح طرح و پروژه مهم در سراسر کشور باشد. وی تاکید کرد: اینکه در همین روزها شاهد بودیم که در یک استان و در یک روز ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه توسط بخش خصوصی افتتاح شد به معنای آن است که ملت ما بیش از گذشته برای آبادانی و عظمت کشور امید دارد.
رئیس‌جمهوری یادآور شد: انقلاب ما وقتی پیروز شد که همه با هم بودیم و در قطار انقلاب مسافران فراوانی بودند. البته برخی زودتر از قطار پیاده شدند و برخی را هم از قطار انقلاب پیاده کردیم که می‌توانستیم پیاده نکنیم و اکنون باید همه را به قطار انقلاب دعوت کنیم. وی در ادامه سخنرانی خود در مراسم ۲۲ بهمن تصریح کرد: امروز در مسیرمان نیاز به همه اصولگرایان، همه اصلاح‌طلبان و همه اعتدالیون داریم که اعتقاد به قانون اساسی دارند.
روحانی با تاکید بر اینکه هر کسی به قانون اساسی عقیده دارد، انقلابی است، خاطرنشان کرد: همه اقوام ایرانی و تمام مذاهب ایرانی و شیعه و سنی و تمام ادیان از جمله اسلام و مسیحیت و یهودی و زرتشتی هرکسی که این قانون اساسی را قبول دارد، او انقلابی به حساب می‌آید و باید به او احترام بگذاریم.
رئیس‌جمهوری بزرگ‌ترین ثمره انقلاب اسلامی و میراث امام را قانون اساسی دانست و افزود: این معیار را همواره به عنوان معیار اساسی برای وحدت و اتحاد باید بدانیم.
رئیس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: در سالی که گذشت در کنار مشکلات و کاستی‌ها، موفقیت‌ها و پیروزی‌های بسیار بزرگی را ملت ما به دست آورد که نخستینش برگزاری شکوهمند انتخابات ۲۹ اردیبهشت بود. وی افزود: به شورای امنیت سازمان ملل رفتند و می‌خواستند علیه ملت ایران توطئه کنند، اما خوشبختانه پاسخ منفی گرفتند. روحانی تصریح کرد: در موضوع برجام آمریکایی‌ها در چند نوبت برای لغو آن تلاش کردند، اما تا به امروز آمریکا ناموفق بوده و من تاکید می‌کنم که ملت ما تا روزی به عهدش پایبند است که طرف مقابل هم به عهدش پایبند باشد و اگر بخواهند از پیمانی خارج شوند ضرر آن را خواهند دید.
رئیس‌جمهوری کشورمان خاطرنشان کرد: ملت ما راه موفقیت و پیروزی خود را ادامه می‌دهد. آمریکایی‌ها می‌خواستند علیه قدس و فلسطین و مردم منطقه توطئه کنند و بیت‌المقدس را پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کردند، اما جهان در برابر این توطئه ایستاد، نه فقط کشورهای اسلامی، بلکه به جز چند کشور همگی در مجمع عمومی سازمان ملل با این موضوع مخالفت کردند.
رئیس‌جمهوری کشورمان به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در عرصه نفت و گاز اشاره کرد و افزود: امسال برای نخستین بار در تولید و استخراج گاز در پارس‌جنوبی از همسایه‌مان قطر پیشی گرفتیم. در عین حال در حوزه نفت در ابتدای دولت یازدهم ۷۰ هزار بشکه نفت استخراج می‌کردیم و امروز ۳۰۵ هزار بشکه در روز استخراج می‌کنیم که این به معنای حراست از سرمایه کشور است.
روحانی خاطرنشان کرد: همانطور که در علم و فرهنگ و بهداشت و درمان در بهترین شرایط منطقه خود هستیم به طوری که هزینه‌های درمانی برای مردم از ۳۶ درصد به ۶ درصد کاهش یافته است. وی افزود: چند روز پیش پروژه فولادی را افتتاح و اعلام کردم که ایران اکنون در تولید آهن اسفنجی مقام اول در دنیا را دارد و ظرفیت تولید ما در فولاد ۳۲ میلیون تن است.
رئیس‌جمهوری همچنین گفت: ما در بسیاری از محصولات به سمت خودکفایی حرکت می‌کنیم و در گندم و گازوئیل به خودکفایی رسیدیم و حتی آن را صادر هم می‌کنیم. سال آینده نیز در بنزین به خودکفایی می‌رسیم. روحانی خاطرنشان کرد: ما در فضای مجازی و زیربناهای اینترنت جزو پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه هستیم و در سال گذشته ۲۰۰ هزار شغل در سایه اینترنت و پهنای باند و موبایل‌های نسل سه و چهار ایجاد کردیم و در سال آینده نیز این مسیر پیشرفت را ادامه خواهیم داد.
وی اظهار کرد: دو هزار شرکت دانش‌بنیان نیز توانستند به جایگاه تولید برسند و این روند در سال آینده نیز طی می‌شود. روحانی با بیان اینکه از لحاظ رشد و توسعه انسانی از کشورهای سرآمد جهان هستیم، گفت: در بسیاری از زمینه‌ها در ۳۹ سال گذشته پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشتیم و در ۳۹ سال گذشته توانستیم در استقلال و طرد قدرت‌های بیگانه موفق باشیم.
رئیس‌جمهوری در ادامه سخنرانی مراسم ۲۲ بهمن با بیان اینکه امروز هیچ قدرت خارجی نمی‌تواند در سرنوشت ایران تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: امروز نه در بخش سیاسی، نه فرهنگی و نه اقتصادی دیگران در برنامه‌ریزی کشور مداخله ندارند و ما با استقلال ملت‌مان روی پای خود ایستاده‌ایم. وی با تاکید بر اینکه در حاکمیت ملی، مردم در تمام زمینه‌ها پای صندوق آرا هستند، توضیح داد: مردم ۱۲ بار در ریاست‌جمهوری، ۱۰ بار در مجلس، ۵ بار خبرگان، ۵ بار در شوراها و همچنین برای همه‌پرسی‌ها از جمله در قانون اساسی پای صندوق رای آمدند. یعنی مردم با انتخابات و صندوق رای و حاکمیت ملی مسیر خود را پیموده‌اند و خواهند پیمود.
رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه می‌پرسند دولت برای ریزگردها چه کار کرده است، گفت: به ملت ایران و مردم خوزستان اعلام می‌کنم در سال گذشته ۱۲ هزار هکتار بخش‌های شن‌زار را مالچ‌پالشی کردیم و در سال آینده نیز در سطحی وسیع‌تر این کار را ادامه می‌دهیم.
وی افزود: در سال گذشته کانال ۴۷ کیلومتری از کارون به دشتی در جنوب شرق اهواز رساندیم که منشأ گردوخاک است. پس راه‌مان را برای محیط‌زیست همه باید ادامه دهیم و باید با آلودگی و ریزگرد مقابله کنیم. درباره ریزگردهایی که منشأ خارجی دارند نیز از راه سیاست خارجی باید اقدام کنیم. روحانی با تاکید بر اینکه ما مردم در برابر آلودگی و ریزگرد تسلیم نمی‌شویم، اظهار کرد: با کمک هم دولت، ملت، قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح با این بلایا مقابله می‌کنیم، می‌ایستیم، هوا را سالم می‌کنیم، سلامت را به کشور برمی‌گردانیم و مردم را در رفاه قرار می‌دهیم. روحانی در ادامه گفت: ما کشوری زلزله‌‌خیز هستیم و چه بخواهیم یا نخواهیم روزهایی زیر پای ما خواهد لرزید. ما نباید در برابر زلزله تسلیم شویم، بلکه باید مقاوم‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را آغاز کنیم. وی تصریح کرد: من اعلام می‌کنم ما در زمینه مسکن و به ویژه بافت‌های فرسوده قدم‌های محکمی بر خواهیم داشت و ما در محله‌هایی که بافت فرسوده دارند، با ۲۰ درصد اضافه خانه می‌سازیم. یعنی اگر ۸۰ متر خانه است، ما ۱۰۰ متر می‌دهیم و پولی هم نباید پرداخت شود. در عین حال برای خانه‌اولی‌ها نیز با سود بانکی ۶ درصد خانه می‌سازیم. چون بزرگ‌ترین هدف ما مساله سلامت مردم در برابر زلزله است.
رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به بحران کم‌آبی در کشور گفت: ما در سال خشکسالی شدیدی قرار گرفتیم که از سال گذشته و حتی ۵۰ سال اخیر بدتر است که باید خود را در برابر این خشکسالی آماده کنیم. وی تاکید کرد: سامانه‌های نوین آبیاری را باید در کشور تحریک ببخشیم که در این راستا ما در سال ۹۶، ۱۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را به آبیاری قطره‌ای مجهز کردیم. برای سال آینده نیز برنامه داریم تا ۲۵۰ هزار هکتار مجهز شوند. آنها که می‌گویند برای کمبود آب چه کردید، این یکی از کارهاست. روحانی در ادامه گفت: ما در خوزستان و ایلام برای احیای ۵۵۰ هزار هکتار زمین برنامه داریم که تاکنون ۲۹۵ هزار هکتار را احیا کردیم و این راه را ادامه خواهیم داد. وی خاطرنشان کرد: از صداوسیما، روزنامه‌ها، فضای مجازی و جوانان می‌خواهم که واقعیت‌های کشور را به خوبی منعکس کنند. رئیس‌جمهوری تاکید کرد: صداوسیما به جای اینکه بگوید ۲۵ میلیون قطعه مرغ را برای سلامت مردم از بین بردیم چون سلامت مردم برای ما مهم بود و به جای تشکر از دولت نیاید بگوید که تخم‌مرغ، طلایی شده است.
روحانی تصریح کرد: رسانه‌های ما اخلاق خوش اسلامی را پیش بگیرند و به ملت امید و نشاط دهند. سال آینده نیز سال نشاط و امید برای ملت ایران است و باید دشمن را مأیوس کنیم. اصلاح‌طلب، اصولگرا، معتدل، همه تشکل‌ها و احزاب بیایند تا با هم باشیم. چون هزار دوست کم و یک دشمن زیاد است.
وی افزود: ۴۰ سال بس است. کینه را رها کنید. چند سال کینه و سخن ناروا گفتن؟ متحد شویم و کنار هم قرار بگیریم. من به مردم عزیز ایران اعلام می‌کنم که در بحث اشتغال که همواره خواست شما مردم بوده، در سال قبل ۷۰۰ هزار شغل درست کردیم و امید دارم سال بعد بیشتر از این باشد، اما بازهم عقب هستیم.
رئیس‌جمهوری در ادامه گفت: ما طرح‌های زیادی برای اشتغال داریم و از وزیر کار خواهش می‌کنم بیاید و همه طرح‌ها را توضیح دهد. تمام اصناف و بنگاه‌های کوچک نیز بدانند هر کسی کارگری بگیرد و آموزش دهد از دادن حق بیمه او معاف است و بیمه شخص ثالث را نیز ما می‌پردازیم.
روحانی همچنین خطاب به جوانان اظهار کرد: برای حفظ نظام انقلاب و کشور راهی جز مشارکت مردم نداریم و اگر انقلاب ما تاکنون باقی مانده به دلیل برگزاری انتخابات‌هاست. انتخابات‌ها این انقلاب را پایدار نگه می‌دارد.
وی تصریح کرد: من از همه نهادها، ارگان‌ها و شورای نگهبان می‌خواهم که راه انتخابات را سهل کنند. اسلام گفته که اگر ۴۰ نفر شهادت دهند فردی که از دنیا رفته آدم خوبی بوده حتی اگر بد باشد خداوند او را می‌بخشد، اما حالا اگر ۴۰۰ نفر، یک جناح و چند میلیون شهادت دهند یک آدمی خوب است، کافی نیست. رئیس‌جمهوری تاکید کرد: راه قانونی را سهل کنیم. احراز صحت و سلامت و شایستگی را سهل کنیم و مردم را در احرازها مشارکت دهیم. با مردم مدارا کنید و بگذارید همه سلیقه‌ها در انتخابات‌ها شرکت کنند تا آنجا که من می‌فهمم و تجربه دارم و منتخب مردم هستم می‌گویم که راه این است که انتخاب مردم را سهل کنیم چون این راه حراست از
نظام است.
روحانی یادآور شد: باید بدانیم انتخابات که تمام شد رقابت هم تمام شده و از همه جناح‌ها، احزاب و جوانان خواهش می‌کنم بدانند که هر کسی که انتخاب شد، منتخب مردم است. رای مردم است که منتخب را می‌سازد. پس باید همه در کنار هم باشیم و مردم را راحت بگذاریم.
وی همچنین اظهار کرد: در حریم خصوصی مردم دخالت نکنیم و یک بار هم که شده فرمان
۸ ماده‌ای امام را بخوانیم و طبق آن عمل کنیم. آستانه تحمل‌مان را نیز بالا ببریم.
رئیس‌جمهوری کشورمان خاطرنشان کرد: ثمره انقلاب و میراث امام قانون اساسی است. باید قانون اساسی را پاس بداریم و از ظرفیت استفاده کنیم. قانون اساسی معیار ماست و هر کسی آن را قبول دارد، انقلابی است. قانون اساسی بن‌بست‌ها را برداشته و ظرفیت بزرگی دارد و اگر در موضوعی با هم بحث داریم باید به اصل ۵۹ مراجعه کنیم که طبق آن باید به آرای مردم مراجعه کرد. روحانی همچنین تصریح کرد: اگر جناح‌ها اختلافی دارند صندوق آرا را بیاوریم و هرچه مردم گفتند عمل کنیم. اسلام، ایران و ملت ایران برای ما اصل است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.