صفحه اصلی / ایتالیا با یورو خداحافظی کرد

ایتالیا با یورو خداحافظی کرد

رهبر حزب ضد مهاجرتی "نورثرن لیگ" روز چهارشنبه اعلام کرد که حزب او زمینه سازی کنار گذاشتن یورو را شروع کرده است. او این واحد پول را ارز آلمانی خواند و بیان کرد مقصر اصلی آسیب های اقتصادی ایتالیا، یورو است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا متئو سیلوانی، پیش از انتخابات پارلمانی چهارم مارس، در حاشیه تظاهرات فلورانس به خبرنگاران گفت: "برای همه روشن است که یورو صدمه شدیدی به اقتصاد ما زده است."
بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته پیش بینی می شود، حزب ضد یورو ایتالیا، که از اعضای اتحاد راست میانه است، بیشتر کرسی ها را در انتخابات در اختیار بگیرد.
سیلوانی که در ماه گذشته دو اقتصاددان برجسته ضد یورو را در بین کاندیدهای لیگ معرفی کرد، گفت که آماده کنار گذاشتن اضطراری یورو از واحد پول این کشور است.
او اظهار کرد که ما در جیب های خود یورو نداریم بلکه این پولی که در جیب ماست یک نشان آلمانی است که به آن یورو می گویند.
متئو سیلوانی- رهبر این حزب – یورو را در گذشته، جرمی علیه بشریت خوانده بود و در روز ۱۱ ژانویه امسال نیز گفت که گزینه خروج از یورو را مد نظر دارد.
سیلویو برلوسکنی نیز در کمپین های قبلی خود پیشنهاد بازگشت مجدد لیر- واحد پول پیشین ایتالیا- را در چرخه محاسباتی به عنوان ارز معادل یورو مطرح کرده بود اما ماه جاری در توئیتی نوشت که سالوینی می داند ترک یورو غیرممکن است و این ایده را کنار گذاشته است.
برلوسکونی که میخواهد ایتالیا را در منطقه یورو نگه دارد، به خاطر مسئله مالیاتی سال ۲۰۱۳ محکوم شده است و هنوز از جناح خود کاندیدی برای نخست وزیری پیشنهاد نداده است. این در حالی است که سیلوانی بیان کرده است که اگر حزب طرفدار او پا به صحنه بگذارد نخست وزیر نیز از این حزب انتخاب می شود.
این دو حزب سر سیاست های مالی نیز با یکدیگر مخالف هستند.
نورثرن لیگ نیز روز سه شنبه برنامه انتخاباتی خود را اعلام و بیان کرد که ایتالیا باید اتحادیه اروپا را ترک کند. مگر اینکه قوانین مالی که در پیمان ماستریختی تهیه شده را کنار بگذارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.