صفحه اصلی / اعتراض کمیته المپیک ایران به اقدام تبعیض‌آمیز سامسونگ در المپیک زمستانی

اعتراض کمیته المپیک ایران به اقدام تبعیض‌آمیز سامسونگ در المپیک زمستانی

کمپانی سامسونگ اسپانسر بازی‌های المپیک زمستانی از ارائه گوشی‌های هدیه به کاروان ورزشی ایران خودداری کرد که اعتراض کمیته ملی المپیک ایران را در پی داشت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، کاروان کوچک ورزشی ایران در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ که در پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار می شود، حاضر شده است. در آستانه این بازی‌ها اتفاقی برای کاروان ورزشی ایران رخ داده به طوری که کمپانی سامسونگ اسپانسر اصلی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸، به تمام ورزشکاران شرکت کننده به جز ایران و کره شمالی یک گوشی سامسونگ هدیه داده است. سامسونگ دلیل آن را تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران و کره شمالی عنوان کرده است.
پس از این اتفاق کمیته ملی المپیک ایران واکنش نشان داد. شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک با ارسال نامه های جداگانه به کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته ملی المپیک کره جنوبی و سفیر این کشور خواستار پیگیری و برخورد با تصمیم غیر المپیکی کمپانی سامسونگ با کاروان اسکی ایران شد. این اقدام کمپانی سامسونگ نقض آشکار منشور المپیک است، چرا که منشور المپیک بر حضور ورزشکاران کشورهای سراسر دنیا در این بازی‌ها بدون در نظر گرفتن ملیت رنگ، دین، مذهب، نژاد و سیاست تاکید دارد.
شهنازی همچنین طی تماس با افتخاری سرپرست کاروان ورزشی ایران در المپیک زمستانی پیونگ چانگ خواستار نامه نگاری و پیگیری موضوع از مسئولین ستاد برگزاری بازیها شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.