صفحه اصلی / باید ۸۰درصد درآمد امسال معادن صرف توسعه آنها شود

باید ۸۰درصد درآمد امسال معادن صرف توسعه آنها شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، 'داریوش اسماعیلی' شامگاه دوشنبه پیش از امضای تفاهمنامه های همکاری احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: مجلس شورای اسلامی با بخش معدن همراهی خوبی دارد و به موجب برنامه ششم توسعه (۱۴۰۰- ۱۳۹۶) و در ماده ۵۳ مصوب شده است همه درآمدهای حاصل از بخش معادن برای توسعه این بخش صرف شود.
وی شکل گیری فراکسیون معدن را که امسال در مجلس ایجاد شده است، به عنوان یک مجموعه حامیان این بخش توصیف کرد که ۱۱۴ نفر به عضویت آن درآمده‌اند.
به گفته اسماعیلی، میزان اعتبارات تخصیصی به بخش معدن از محل درآمدهای آن را تا پیش از این ۱۰ تا ۱۵ درصد ذکر کرد و گفت: امسال برای نخستین بار رقم ۸۰ درصدی تعیین شده است.
وی تبصره الحاقی در قانون بودجه ۱۳۹۷ را از دیگر روش‌های پشتیبانی بخش معدن برشمرد که براساس آن درآمدهای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به شکل اختصاصی در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد و درآمد حاصل از تهیه نقشه‌ها و فعالیت‌های اکتشافی بخشی از این درآمدهاست.
اسماعیلی این خبر را نیز داد که دبیرخانه تعامل دولت و مجلس شورای اسلامی در بخش معدن شکل گرفته و فعالیت آن نیز آغاز شده است.
وی تهیه تفاهمنامه های بخش‌های خصوصی و دولتی را که امروز امضا شد، در چارچوب سیاست حمایت از بخش معدن و فعال سازی آن ارزیابی کرد و گفت: رونق عملکرد معادن کوچک می‌تواند پیامدهایی مانند سوددهی آنها را به دنبال داشته باشد.
به گزارش ایرنا، امروز تفاهمنامه های فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس بین معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و خانه معدن ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.
در ۹ ماهه امسال (منتهی به آذرماه) ۴۸ میلیون و ۶۶۳ هزار تن تولیدات معدنی شامل زنجیره فولاد، محصولات فولادی، زنجیره آلومینیوم، محصولات مس و صنایع پایین دستی، زنجیره سرب، سیمان، روی، مولیبدن، سنگ آهن و غیره به ارزش ۶ میلیارد و ۸۵۵ میلیون و ۵۷۰ هزار دلار صادر شد.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.