صفحه اصلی / انتقاد از بی‌توجهی به استانداردهای حوزه فاوا

انتقاد از بی‌توجهی به استانداردهای حوزه فاوا

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به عضویت این سازمان در سازمان بین المللی استاندارد GTC1 این مساله را باعث ارتقای استانداردهای داخلی در حوزه‌های مختلف ICT عنوان کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، ناصرعلی سعادت- رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور – امروز با بیان اینکه متاسفانه در حوزه محصولات ارتباطات و فناوری اطلاعات به مقوله استاندارد توجه نمی‌شود اظهار کرد: استاندارد یکی از پایه‌های اصلی هر صنعتی است، به همین خاطر ما هم به عنوان صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات نمی‌توانیم به استانداردهای این حوزه بی‌توجه باشیم.
او با اشاره به شاخه‌های مختلف صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: به تناسب شاخه‌های مختلفی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داریم، استانداردهای مختلفی وجود دارد؛ در استانداردهای جهانی متاسفانه به دلیل بی‌توجهی به همین مساله رتبه ما از یک عضو رای‌دهنده و فعال به یک عضو مشاهده‌گر تنزل یافته بود که البته دوباره به جایگاه خود برگشتیم.
وی درباره علت کم توجهی به مساله استاندارد همچنین اضافه کرد: مدتی بود که مساله استاندارد به علت رقابت‌های انتخاباتی این حوزه دیده نمی‌شد و به تعویق می‌افتاد. البته ما مکاتباتی را با سازمان استاندارد GTC1 انجام دادیم تا کمیته‌ای را به عنوان مسئول استاندارد معرفی کنیم که خوشبختانه مورد پذیرش هم قرار گرفت.
سعادت در پایان اضافه کرد: ما در یک سال گذشته که عضو این سازمان استاندارد شده‌ایم، توانسته‌ایم جایگاه کشورمان را در استانداردهای جهانی ارتقاء دهیم.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.