صفحه اصلی / موسسات پیش‌بینی سود با سخت‌گیری انتخاب شوند

موسسات پیش‌بینی سود با سخت‌گیری انتخاب شوند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید افراد و تحلیلگرانی که پیش‌بینی سود اعلام می‌کنند باید در این مورد دقت ویژه داشته باشند و نهاد ناظر نیز برای متخلفان مجازات‌های مشخصی لحاظ کند.
حمیدرضا مهرآور درباره دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نمادها اظهار کرد: اگر دستورالعمل جدید را با دقت بخوانیم، متوجه می‌شویم که مقدار توقف‌ها کاهش پیدا کرده است. در صورتی که سابقا توقف‌هایی طولانی مدت داشتیم.
وی ادامه داد: سابقا با توجه به دستورالعمل قبلی سرمایه‌ها متوقف می‌شد و سرمایه‌گذار اختیار سرمایه خود را نداشت ولی در حال حاضر این اتفاق رخ نمی‌دهد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که برخی از شرکت‌ها در هیچ یک از این طبقه‌بندی‌ها نمی‌گنجد و مقام ناظر باید این توانمندی را داشته باشد که از تبصره استفاده کند و جلوی تخلفات احتمالی را بگیرد. در این موارد باید به نهاد ناظر حق داد.
مهرآور تاکید کرد:  دستورالعمل جدید آمده تا نقدشوندگی در بازار سرمایه به ماکسیمم مقدار برسد و توقف شرکت‌ها کاهش یابد.
وی در پاسخ به اینکه نظر شما در مورد برداشتن پیش‌بینی سود شرکت‌ها چیست؟ گفت: برداشتن پیش‌بینی سود شرکت‌ها اقدامی است که در دنیا در حال انجام است. در هفته‌های گذشته من در  انگلیس بودم و این موضوع را به صراحت از افراد بورسی آنجا پرسیدم. آنها گفتند که در آنجا نیز شرکت‌ها پیش‌بینی سود نمی‌دهند.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: باید آن دسته از موسسات و نهادهایی که مجوز دارند که EPS اعلام کنند را  با سخت‌گیری بیشتری انتخاب کنیم. از طرف دیگر مجازات‌های مشخصی داشته باشیم برای افرادی که از این موضوع تخطی می‌کنند. این طور نباشد که کسی بگوید که تحلیل من این است فلان شرکت فلان مقدار سود دارد. باید این گفته دلایل موجهی وجود داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

واردات خودرو‌های نو ادامه دارد

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد اتابک وزیر صمت در خصوص واردات خودرو  گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.