صفحه اصلی / رشد ۴۷.۱۰ درصدی خسارت پرداختی بیمه آرمان در نه ماهه سال جاری

رشد ۴۷.۱۰ درصدی خسارت پرداختی بیمه آرمان در نه ماهه سال جاری

شرکت بیمه آرمان در ۹ ماهۀ سال جاری منتهی به آذر ۱۳۹۶، ۱۴۰ هزار و ۷۹۵ فقره  بیمه نامه صادر کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه آرمان، علیرضا بیانیان مدیر عامل این شرکت با اعلام این مطلب گفت: حق بیمه تولیدی این شرکت در نه ماهۀ منتهی به آذر ۱۳۹۶ بیش از ۲۴۸ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۶.۸۷ درصد رشد داشته است.
بیانیان گفت: بیمۀ آرمان همچنین طی این مدت بیش از ۱۳۴ میلیارد تومان خسارت به زیاندیدگان پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷.۱۰ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل بیمه آرمان پیش بینی کرد که میزان حق بیمه تولیدی این شرکت تا پایان سال جاری به ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
بیانیان آخرین نسبت خسارت شرکت بیمۀ آرمان را حدود ۶۷ درصد ذکر کرد و افزود: خسارات معوق را معمولاً در حساب‌ها نمی‌آوردند که بیمه مرکزی در فرمت جدید، این امر را به واقعیت نزدیک کرده است و در یک برنامه دو تا سه ساله، این ارقام واقعی تر خواهد شد.
وی ترکیب پورتفوی بیمه آرمان را بسیار مناسب دانست و گفت: این شرکت در سال جاری با هیچ کارخانه خودروسازی قراردادی منعقد نکرده ضمن این که در رشته‌های آتش سوزی، مهندسی، مسوولیت و عمر و سرمایه گذاری با رشد مواجه بوده‌ است.
به گفته بیانیان، سود عملیاتی بیمه آرمان در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد آن تقسیم شده است و پیش بینی می‌شود که همین رقم هم در سال جاری محقق شود.
او همچنین خرید ملک برای شعب را از مهم‌ترین برنامه‌های بیمه آرمان دانست و افزود: هم اکنون ۴۰ شعبه شرکت استیجاری است که خوشبختانه ملک شعبه شیراز خریداری شده و ساختمان‌های دو شعبه دیگر نیز در دست خرید است و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تعداد شعب ملکی شرکت تا پایان سال به پنج شعبه خواهد رسید.
مدیر عامل بیمه آرمان انعقاد قرارداد با ناجا برای بیمه‌های ثالث و بدنه، شهرداری اهواز و دانشگاه علوم پزشکی ایران را از جمله قراردادهای جدید بیمه آرمان ذکر کرد و گفت: بانک مسکن که بیمه نامه مانده بدهکار یا عمر زمانی با ما دارد از محل این بیمه نامه حق بیمه ای بالغ بر ۶۲ میلیارد تومان به شرکت وارد خواهد شد.
به گفته وی، ۲۱ میلیارد تومان از این مبلغ به حساب درآمد سال جاری و ۴۱ میلیارد تومان هم به درآمد حساب سنوات آتی منظور شده و ۱۳ تا ۱۴ سال از قرارداد باقی مانده است.
مدیرعامل بیمه آرمان همچنین با اشاره به حادثه تلخ وقوع زلزله در غرب کشور، از پرداخت ۲۵۶ میلیارد ریال خسارت بابت زلزله کرمانشاه به بانک مسکن خبر داد و گفت: برآورد ما از تعهدات و خسارت پرداختی بابت واحدهای تخریب شده مسکن مهر در این زلزله حدود ۳۰۰ میلیارد ریال است که الباقی خسارت با تکمیل پرونده ها به بانک مسکن پرداخت می شود.
بیانیان در پایان، اصلاح ساختار شرکت در راستای اجرای آئین نامه حاکمیت شرکتی، افزایش سرمایه این شرکت از ۱۲۰۰ میلیارد ریال به ۲۰۰۰ میلیارد ریال در بازه زمانی دو ساله، افزایش شفافیت مالی در سامانه اطلاع ناشران کدال،  تقویت بنیه شبکه فروش، بازنگری فرایندهای صدور و پرداخت خسارت و افزایش خدمات رسانی به بیمه گذاران و زیاندیدگان را از جمله ی برنامه های کمی و کیفی بیمه آرمان در سال آتی برشمرد.

همچنین مطالعه کنید:

۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند/ توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید

به گزارش کسب و کار نیوز ، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.