صفحه اصلی / فلایتیو با اسنپ‌تریپ ادغام می‌‌شود؟

فلایتیو با اسنپ‌تریپ ادغام می‌‌شود؟

تغییر برند پین‌تاپین و تولد اسنپ‌تریپ و همکاری فلایتیو با این برند جدید مهم‌ترین خبر این روزهای اکوسیستم استارتاپی است. به گزارش کسب و کار نیوز خبرگزاری شنبه‌پرس پیش‌بینی می‌کند در آینده‌ای نزدیک و پس از برطرف شدن برخی مشکلات و تامین منابع مالی، فلایتیو با اسنپ‌تریپ، ادغام و به مجموعه «گروه اینترنتی ایران» ملحق شود. با این اتفاق، برند بزرگ گردشگری دیگری در کنار علی‌بابا (توشا) به عنوان بازیگران اصلی این حوزه شکل خواهد گرفت. 
امروز ۱۵ بهمن‌ماه شاهد تغییرنام دیگری در اکوسیستم استارتاپی ایران بودیم و بعد از این پین‌تاپین به نام اسنپ‌تریپ نامیده می‌شود. از طرف دیگر شاهد همکاری این استارتاپ با فلایتیو خواهیم بود. خبرهایی خوش برای بازار گردشگری آنلاین ایران که بعد از شکل‌گیری هلدینگ توشا و جذب سرمایه علی‌بابا از سراوا گویی وارد فاز تازه‌ای از رونق و رشد شده است.
امیرعلی مهاجر مدیرارشد داخلی برند تازه‌شکل‌گرفته اسنپ‌تریپ در این‌باره به‌ خبرگزاری شنبه‌پرس، می‌گوید: «بعد از تجربه موفق ری برند زودفود به اسنپ‌فود در گروه اینترنتی ایران (IIG) و با توجه به چشم‌انداز پین‌تاپین برای تبدیل شدن به برند برتر حوزه گردشگری آنلاین کشور، و بعد از چند ماه مطالعه و بررسی تصمیم گرفته شد که پن‌تاپین با نام جدید اسنپ‌تریپ به فعالیت خود ادامه دهد. ساختار منابع انسانی و مدریتی اما تغییری نخواهد کرد و فعلا با همان تیم ۱۵۰ نفره‌ای که در پین‌تاپین با ما همکاری داشتند اسنپ‌ترپ را به پیش خواهیم برد اما در پی جذب نیروهای مستعد و کیفی بیشتر برای گسترش فعالیت خود خواهیم بود.» مهاجر در خصوص شایعه ادغام فلایتیو در اسنپ تریپ با رد این شایعه درباره همکاری تازه این دو استارتاپ حوزه گردشگری توضیح می‌دهد: «پین‌تاپین استارتاپ شماره یک رزرو هتل در ایران است و ما برای کامل کردن بسته خدماتی که به مشتریان‌مان ارائه می‌دهیم تصمیم داشتیم که امکان رزور پروازهای داخلی و خارجی را هم فراهم کنیم. دو راه در پیش داشتیم یکی اینکه خودمان از صفر شروع کنیم و وارد این حوزه شویم و دیگر اینکه با یک برند شناخته‌شده وارد همکاری شویم. بنابراین تصمیم گرفته شد با فلایتیو که یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های این حوزه است یک همکاری را در قالب قرارداد پارتنرشیپ شروع کنیم. بنابراین هیچگونه ادغامی در حال حاضر صورت نگرفته است.» مهاجر البته تاکید می‌کند مانند هر همکاری دیگری، خوب بودن روند همکاری می‌تواند در بیشتر شدن آن و تغییر نوع قرارداد در آینده تاثیرگذار باشد.
همکاری فلایتیو و اسنپ‌تریپ؛ یک بازی برد-برد
علی کشفی، از هم بنیانگذاران فلایتیو هم درباره همکاری با پین‌تاپین در قالب برند جدید اسنپ‌تریپ به شنبه‌پرس می‌گوید: «همکاری ما با اسنپ‌تریپ به این شکل است که هتل‌های داخلی را ما از اسنپ‌تریپ می‌گیریم و تمامی پروازهای داخلی و خارجی را به آنها ارائه خواهیم داد. در مذاکرات مختلف که برای پارتنرشیپ داشتیم متوجه شدیم که با پین‌تاپین که از امروز به اسنپ‌تریپ تغییر نام داده است، نقاط مشترک زیادی داریم و از این رو تصمیم به انجام این همکاری گرفتیم.»
به گفته کشفی، فلایتیو تا به حال چنین شکل همکاری‌ای با شرکت دیگری نداشته و این اولین تجربه‌ای است که روی محصول مشترکی با مجموعه دیگری انجام می‌دهند. کشفی در این‌باره ادامه می‌دهد: «بعد از بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیدیم که این همکاری را انجام دهیم و باتوجه به اینکه شب عید است و بازار گردشگری داغ می‌شود، امیدواریم به نتیجه موردنظر برسیم. معمولا در قراردادهای این‌چنینی، مدت مشخصی را به عنوان فاز اولیه تست در نظر می‌گیرند و بررسی می‌کنند اگر برای طرفین مثبت بوده باشد، این قرارداد تمدید خواهد شد. این همکاری هم به همین صورت انجام گرفته است ولی در مورد کیفیت همکاری آنیده و زمان آن فعلا چیز بیشتری نمی‌توانم بگویم.»
کشفی در رابطه با مسائل مالی این همکاری می‌گوید: «در تمام پارتنرشیپ‌ها، کار به این شکل است که احتمالا هردو طرف از بخشی از سودشان می‌گذرند تا طرف مقابل سود ببرد. به هر حال در کار باید منافع مشترکی وجود داشته باشد. ما هم بر اساس ماهیت این شکل همکاری‌ها پیش خواهیم رفت، بنابراین سودی از هردو طرف به دیگری خواهد رسید.»
اتفاقات دیگری در راه خواهد بود؟
به نظر می‌رسد بازار گردشگری انلاین ایران وارد فاز تازه‌ای شده است. جذب سرمایه علی‌بابا از سراوا و ادغام زورق در علی بابا و بزرگ شدن هلدینگ توشا و شکل‌گیری اسنپ‌تریپ نشان از آن دارد که این بازار در مسیر رشد قرار دارد و در آینده نزدیک شاهد اتفاقات و تغییرات بزرگ و کوچک زیادی خواهیم بود.
خبرگزاری شنبه پرس پیش بینی می کند در آینده ای نزدیک پس از برطرف شدن برخی از مشکلات و تامین منابع مالی، فلایتیو با اسنپ‌تریپ، ادغام و به مجموعه «گروه اینترنتی ایران» ملحق شود. با این اتفاق برند بزرگ گردشگری دیگری در کنار علی بابا (توشا ) بعنوان بازیگران اصلی این حوزه شکل خواهد گرفت.  در آینده شاهد بزرگ شدن این بازار و داغ تر شدن رقابت بین استارتاپ ها خواهیم بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.