صفحه اصلی / شکوفایی بازار خودرو در جنوب شرق آسیا

شکوفایی بازار خودرو در جنوب شرق آسیا

میزان فروش خودرو در کشورهای واقع در منطقه جنوب شرق آسیا در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد پنج درصدی بوده و به ۳.۳۶ میلیون دستگاه رسیده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از آمار منتشر شده حاکی از آن است که میزان فروش بازار خودرو در شش کشور واقع در منطقه جنوب شرق آسیا از جمله تایلند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و سنگاپور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است به‌گونه‌ای که میزان فروش سال ۲۰۱۷ میلادی در این کشورها با رشدی پنج درصدی به ۳.۳۶ میلیون دستگاه خودرو افزایش یافته است.
بازار خودرو در این کشورها در چهار سال اخیر با رشد بسیار خوبی مواجه بوده است. میزان فروش خودرو در تایلند و فیلیپین در سال گذشته میلادی به‌گونه‌ای بوده است که بازار خودرو در جنوب شرق آسیا را برای دومین سال متوالی به بالاترین میزان و رکورد رشد سالانه در چهار سال اخیر برساند اما لازم به ذکر است که این منطقه خاص اقتصادی هنوز از رقمی که در سال ۲۰۱۳ میلادی به آن دست یافت، ۲۰۰ هزار دستگاه کمتر به فروش رسانده است.
جمعیت کشورهای جنوب شرق آسیا بخصوص در کشورهایی همچون تایلند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و سنگاپور هرروزه رو به افزایش است و هرکدام از آنها نیز بدنبال خریداری وسایل نقلیه بیشتر و یا جدیدتری هستند بنابراین همین امر موجب شده است که این منطقه از لحاظ بازار خرید و فروش خودرو بسیار خاص محسوب شود و خودروسازان برتر و بین المللی فعال در جهان نیز برای آن توجه و اهمیت ویژه ای قائل شوند. یکی از خودروسازانی که حضور فعالانه و موفقی در بازار این کشورها داشته است، شرکت تویوتا موتورز ژاپن است. از دیگر خودروسازان حاضر در بازار مناطق جنوب شرق آسیا می‌توان به فورد، نیسان، ایسوزو، هوندا، میتسوبیشی و SAIC Motor چین اشاره کرد.

همچنین مطالعه کنید:

بسیج فروشگاههای زنجیره‌ای برای عرضه کالاها

به گزارش کسب و کار نیوز، امیرخسرو فخریان گفت: با توجه به اینکه تمامی تدابیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *