صفحه اصلی / دخالت ادامه‌دار سعودی‌ها در انتخاب زمین بی‌طرف/ کمترین حق تیم‌های ایرانی ضایع می‌شود؟

دخالت ادامه‌دار سعودی‌ها در انتخاب زمین بی‌طرف/ کمترین حق تیم‌های ایرانی ضایع می‌شود؟

در حالی که فوتبال ایران سرخورده از ضایع شدن حقوقش در میزبانی در خاک ایران است، خبرهایی مبنی بر دخالت عربستان در انتخاب زمین بی‌طرف از سوی تیم‌های ایران شنیده می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای سومین سال متوالی باید با نمایندگان عربستان در زمین بی‌طرف دیدار کنند و تلاش‌های فدراسیون فوتبال برای احقاق حقوق از دست رفته بی ثمر بود. روز گذشته، حمیدرضا آصفی، مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال بعد از چند ماه از بی‌ثمر بودن تلاش‌های ایران برای شکستن رای AFc خبر داد و گفت، امسال هم با نمایندگان عربستان در زمین بی طرف رو به رو می‌شوند تا برای سال آینده این پرونده ادامه داشته باشد.
با وجود اینکه فدراسیون فوتبال در ماه‌های اخیر هیچ گاه به صورت رسمی از بی ثمر بودن تلاش‌هایش برای بازگرداندن رای بازی در زمین بی طرف خبری نداده بود، نمایندگان ایران در آسیا زمین‌های خود برای میزبانی را انتخاب کردند و برخلاف سال های گذشته، به سراغ کشورهایی مانند ازبکستان و قطر رفتند که در عمل کار را برای نمایندگان سعودی سخت کنند.
در ظاهر هم انتخاب این دو کشور به نسبت سایر کشورها به نفع ایران بود اما خبرهایی مبنی بر مداخله عربستان در انتخاب کشور میزبان از سوی ایران شنیده می‌شود. برخی از رسانه‌های عربی مدعی شدند که استقلال و تراکتورسازی برای بازی با الهلال و الاهلی ورزشگاه السیب مسقط عمان را معرفی کردند اما این خبر به شدت از سوی هر دو تیم تکذیب شد و موجب حراس مسئولان و هواداران استقلال و تراکتورسازی شده چرا که پیش از این بارها عربستانی ها به ناحق و با لابی قدرتمند خود توانستند حقوق تیم‌های ایرانی را ضایع کنند.
بلافاصله بعد از اطلاع رسانی رسانه های عربی، فدراسیون فوتبال مکاتبه‌ای با AFC داشت تا جلوی هر گونه حق خور در بحث انتخاب زمین بی طرف را بگیرد اما هنوز هم این ترس وجود دارد که سعودی‌ها اقدامات لازم را در AFC پیش بینی کرده باشند و عمان را به ایرانی‌ها تحمیل کنند.
آصفی، مشاور بین اللمل فدراسیون درباره این موضوع که عربستانی‌ها قصد تحمیل عمان به عنوان میزبان ایران را دارند گفت که بعید می‌داند عربستانی‌ها بتوانند نسبت به این موضوع اعتراض کنند و تیم‌های ایران می‌توانند در قطر میزبان سعودی‌ها شوند.
روزی که تیم‌های فوتبال ایران بعد از چند سال محرومیت از میزبانی در خاک خود، در انتخاب زمین بی‌طرف هم محکوم شود، قطعا روز افول دیپلماسی در فوتبال ایران است و قطعا بدتر از این اتفاق نمی‌تواند رخ دهد.
فدراسیون فوتبال ایران که در مراسم اخیر AFC به عنوان فدراسیون الهام بخش برای سایر کشورها انتخاب شده، باید بتواند با تکیه بر حضور علی کفاشیان در هیات اجرایی از حداقل حقوق خود در انتخاب زمین بی طرف حضانت کند. این حداقل توقع این روزهای فوتبال ایران از مدیران فدراسیون است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.