صفحه اصلی / مشکلات گوارشی می‌تواند باعث خرابی دندان‌ها شود

مشکلات گوارشی می‌تواند باعث خرابی دندان‌ها شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، سید جواد علوی درباره سلامت دهان و دندان اظهار کرد: از دیدگاه طب ایرانی یکی از دلایل خرابی و بد‌رنگی دندان‌‌ها، مشکلات گوارشی است, برای سلامت و سفیدی دندان‌ها لازم است به اصلاح دستگاه گوارش و وضعیت هضم در معده پرداخت.
وی افزود: در حدیث آمده است که مصرف مربای اُترج یا بالنگ در درون انسان بویی چون مُشک ایجاد می‌کند, برای خوشبو کردن معده و دهان بسیار خوب است, دل را نورانی کرده و بر توان مغز می‌افزاید.
این کارشناس طب ایرانی تصریح کرد: دهانشویه، مزمزه کردن و غرغره کردن با سرکه، مخصوصاً اگر همراه با کمی نمک یا شبت(شوید) باشد، باعث استحکام دندان‌ها و لثه‌ها شده و نیز منجر به رفع ترشحات و لایه‌های سفت شده چسبیده به حلق و لوزه‌ها یا دفع توده‌های سفید‌رنگ بدبو موجود در حفرات لوزه‌ها می‌شود.
علوی خاطرنشان کرد: مالیدن نمک به دندان و لثه آنها را از پوسیدگی حفظ می‌کند همچنین افرادی که مزاج گرم دارند و ممکن است دچار زخم یا آفت شوند و نباید در مصرف نمک زیاده‌روی کنند.
وی عنوان کرد: جویدن هل برای استحکام لثه و رفع رطوبت‌ها و لزوجت‌های (مواد لزج غلیظ چسبان) مانده در لابه لای دندان‌‌ها یا فضای بین دندان و لثه نیز بسیار خوب است و موجب خوشبو شدن دهان نیز می‌شود. 
این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: سیب به دلیل بافت نسبتاً سفتی که دارد کاملا ً پالاینده و تمیز‌کننده است؛ دهان, دندان و معده و گوارش را از وجود ذرات باقیمانده غذا پاک می‌کند ضمناً سیب، خوشبو‌کننده معده و دهان است.
 
 

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.