صفحه اصلی / ایجاد اشتغال برای ۷ هزار نفر از معتادین بهبود یافته در کشور

ایجاد اشتغال برای ۷ هزار نفر از معتادین بهبود یافته در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز،  قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران استان گفت: برنامه های پیشگیرانه زیادی تا کنون محقق شده است که در این زمینه همه دستگاه های مرتبط و آحاد مردم دخیل بوده اند که نسبت به مشابه سال گذشته شاهد پیشرفت چشمگیری بوده ایم.
وی افزود: در چهارمحال و بختیاری در عرصه پیشگیری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و آنچه در حوزه مبارزه با مواد مخدر در این استان شاهد بوده ایم نمونه یک تیم هماهنگ و هم فکر بوده است.
سردار مویدی گفت: در بحث مبارزه با خرده فروشان و پاکسازی نقاط آلوده این استان بویژه منطقه غرب شهرکرد و منطقه نقنه شهرستان بروجن اقدامات مطلوبی انجام شده است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: چهارمحال و بختیاری در بحث بیمه سلامت و درمان معتادین و افراد بهبود یافته جزء استان های موفق و پیشرو بوده است و طبق آمارهای بدست آمده مشکل درمان معتادین در این استان وجود ندارد.
وی با اشاره به اشتغال زایی افراد بهبوده یافته گفت: در حوزه اشتغال هیچ سقفی برای معتادین بهبود یافته وجود ندارد و کارفرمایانی که در این زمینه همکاری کنند و افراد بهبود یافته را بکارگیری کنند هم از تسهیلات برخوردار شده و هم قسمتی از بیمه افراد بهبود یافته پرداخت می شود.
سردار مویدی با اشاره به میزان مانایی افراد بهبود یافته گفت: میزان سنجی مانایی افراد بهبود یافته به موارد مختلفی از جمله نوع نگاه مردم به اعتیاد و نوع مشارکت مردم بستگی دارد اما در مجموع در برخی مناطق ۲۰ تا ۲۵ درصد و در برخی مناطق تا ۴۰ درصد شاهد مانایی بوده ایم.
مویدی افزود: در مجموع بیش از ۷ هزار نفر در کل کشور اشتغال زایی برای افراد بهبود یافته صورت گرفته است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر در سال جاری گفت:بیش از  700 تن انواع  مواد مخدر در سال جاری کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است که ۷۵ درصد از این میزان کشفیات در مرز و حاشیه مرزها بوده است.
 

 

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.