صفحه اصلی / ۸۹۰ کیلومتر از راه‌های کردستان در ۴ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است

۸۹۰ کیلومتر از راه‌های کردستان در ۴ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی با اشاره به اقدامات راه و شهرسازی استان طی چند سال گذشته در بحث احداث بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و روستایی در سطح استان، اظهار کرد: طول بزرگراه‌های استان ۲۶۵ کیلومتر است که ۱۲۷ کیلومتر آن در چهار سال گذشته احداث شده است.
به گفته وی، از سال ۹۲ تا ۹۶ بالغ بر ۴۸ درصد از بزرگراه‌های استان با صرف ۲ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان طول کل راه‌های بین‌شهری استان را یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر عنوان کرد و اذعان داشت: ۲۰۰ کیلومتر از این میزان در دولت گذشته احداث شده است.
ملکی اظهار کرد: ۱۱ درصد از راه‌های بین‌شهری استان نیز با صرف بیش از ۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال از سال ۹۲ تا ۹۶ در استان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه طول مجموع راه‌های روستایی آسفالته استان کردستان نیز در حال حاضر ۲ هزار و ۷۹۰ کیلومتر است که ۵۷۰ کیلومتر آن در دولت یازدهم ساخته شده است، گفت: بالغ بر ۲۱ درصد از راه‌های روستایی آسفالته استان با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی چهار سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان بیان کرد: در مجموع طی چهار سال گذشته بیش از ۸۹۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و روستایی با صرف اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال در استان کردستان به بهره‌برداری رسیده است.
ملکی در ادامه با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۳۹۰ میلیارد ریال طرح در حوزه راه و شهرسازی در استان به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: در این مدت، ۴ طرح بزرگراهی و راه اصلی، ۶ طرح راه روستایی و ۶ طرح در حوزه عمران شهری افتتاح خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.