صفحه اصلی / بهینه‌سازی و نوسازی انبار نفت ری پایان یافت

بهینه‌سازی و نوسازی انبار نفت ری پایان یافت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به بیش از ۹۰ سال سابقه فعالیت این شرکت افزود: احداث انبار نفت ری به ۵۹ سال پیش بازمی‌گردد؛ این انبار یکی از بزرگ‌ترین انبارهای نفت کشور است که به دلیل اهمیت و ایمنی آن، امکان وقفه در فعالیت آن به منظور اجرای پروژه وجود نداشت.
وی با بیان این‌که این پروژه شامل سایبان بارگیری، ۲۶ نقطه بارگیری، ۲ دهانه تخلیه، موتورخانه مرکزی، ساختمان پست برق، ساختمان کنترل مرکزی، روشنایی محوطه مخازن، کانال زیرگذر راه‌آهن، سامانه گرمایش بخار و ساختمان تزریق فوم می‌شود، ادامه داد: این پروژه مدتی به صورت آزمایشی در حال فعالیت است و امروز به مناسبت سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی افتتاح می‌شود.
موسوی‌خواه تصریح کرد: بهینه‌سازی و نوسازی باید در شرایطی انجام می‌شد که فعالیت اصلی انبار که تخلیه و بارگیری فرآورده است متوقف نشود، بنابراین ریسک انجام این پروژه در حین فعالیت بسیار بالا بود.
وی افزود: این پروژه که به دلیل وجود فرآورده‌های با قابلیت اشتعال بالا بسیار پرخطر  بود، با همکاری همه واحدهای فنی و مهندسی، HSE و… تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از تمام کارکنان این شرکت بابت سوخت‌رسانی پایدار به ویژه در  بحران‌های اخیر قدردانی کرد و افزود: کارکنان این شرکت در همه حوادث از جمله زلزله کرمانشاه و بارندگی و سرمای اخیر جزو نخستین کسانی بودند که در صحنه امدادرسانی حضور یافتند. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این مدت در ارسال سوخت به تمام نقاط کشور یک لحظه هم توقف نداشت.
وی با بیان این‌که همه کارهای عملیاتی شرکت ملی پخش در محیط باز انجام می‌شود، اظهار کرد: تاسیسات و انبارهای ما در همه نقاط کشور در سرمای چند درجه زیر صفر و گرمای طاقت‌فرسا به صورت مستمر در حال فعالیت هستند و جا دارد از همین جا به دستان تک تک کارکنان زحمتکش این شرکت بوسه زنم.
کمک قرارگاه خاتم‌الانبیا در تکمیل به‎‌موقع انبار نفت
همچنین فرزاد لطفی، مدیر پروژه بهینه‌سازی و نوسازی انبار نفت ری درباه جزئیات این طرح گفت:  این پروژه شامل یک سایبان بارگیری با مساحت ۲۲۰۰ متر مربع و ۲۶ نقطه بارگیری و همچنین دو دهانه تخلیه برای بارگیری و تخلیه فرآورده‌های نفتی است.
وی افزود: همچنین یک موتورخانه مرکزی به مساحت ۵۵۳ متر مربع شامل ۱۷ دستگاه پمپ افقی و هشت دستگاه پمپ عمودی به منظور بارگیری نفتکش‌ها، احداث ساختمان پست برق به مساحت ۲۲۵ متر مربع، ساختمان کنترل مرکزی با ۱۶۰ متر مربع، روشنایی محوطه مخازن (تهیه، ساخت و نصب ۱۰۵ عدد فونداسیون و تیر چراغ برق) احداث کانال زیرگذر راه‌آهن شامل چهار ریل، سامانه گرمایش بخار، استیم تریسینگ لوله‌های نفت کوره به منظور گرم نگه داشتن آن و احداث ساختمان تزریق فوم به مساحت ۹۵ مترمربع برای تامین آب و فوم اطفای حریق سایبان بارگیری از دیگر بخش‎های این پروژه به شمار می‌آید.
لطفی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیا به عنوان پیمانکار طرح نوسازی سکوهای تخلیه و بارگیری انبار با اجرای دقیق تعهدات خود، نقش موثری در نوسازی انبار نفت ری ایفا کرد.
به گزارش شانا، انبار نفت ری با دارا بودن ۶۰۰ دستگاه نفتکش و ۶ خط فعال بارگیری راه‌آهن به صورت شبانه‌روزی فرآورده‌ها را به نقاط مصرف ارسال می‌کند و همچنین بارگیری و ارسال روزانه ۲۵ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی به مجاری عرضه سوخت و نقاط مصرف، جزو مهم‌ترین فعالیت‌های این انبار به شمار می‌آید.

 

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.