صفحه اصلی / گرانی ۲ هزار تومانی نرخ گوشت در بازار

گرانی ۲ هزار تومانی نرخ گوشت در بازار

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش ۲ هزار تومانی نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو گوشت گوسفندی تحت تاثیر شرایط جوی، مسدود شدن راه‌ها و کاهش عرضه دام به بازار تهران، دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف تهران، به گفته وی؛ هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان به مغازه دار و ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.
ملکی قیمت گوشت در بازار را پیش بینی کرد و افزود: طبق روال با مسدود شدن راه‌ها و جاده‌ها هزینه‌های ترابری افزایش می‌یابد و در نهایت این افزایش قیمت بر نرخ عرضه دام و به دنبال آن گوشت اعمال می‌شود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نرخ خرید عمده هر کیلو دام زنده ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: کاهش عرضه دام در میادین، نوسان قیمت دام در بازار را رقم زد.
وی با اشاره به تاثیر صادرات دام زنده بر شرایط عرضه بیان کرد: با توجه به تصمیم اخیر وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر صادرات دام زنده می‌توان گفت که در صورت تحقق این امر، کمبود دام در میادین افزایش خواهد یافت که این موضوع، قیمت گوشت را دستخوش نوساناتی قرار خواهد داد.
ملکی در پاسخ به این سوال که احتمال افزایش قیمت گوشت در ایام پایانی سال وجود دارد یا خیر، گفت: با توجه به افزایش تقاضای ارگان‌ها جهت تامین سبد غذایی کارمندان و خرید مردم جهت تامین مایحتاج خود، بازار متشنج خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.