صفحه اصلی / بزرگ‌ترین لذت یک فیلمساز دیدن فیلم با مخاطبان است

بزرگ‌ترین لذت یک فیلمساز دیدن فیلم با مخاطبان است

 هفدهمین جشنواره فیلم فجر استان فارس با نمایش تازه‌ترین تجربه کارگردانی پیمان معادی آغاز به کار کرد.
به گارش کسب و کار نیوز به نقل از هنرآنلاین، هفدهمین جشنواره فیلم فجر استان فارس شامگاه جمعه ١٣بهمن‌ماه در پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب با فیلم "بمب؛ یک. عاشقانه" ساخته پیمان معادی و با حضور عوامل این فیلم شروع به کار کرد.
در ابتدای این آیین که در لابی هنرشهر آفتاب برگزار شد، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مطرح کرد: نماهای دور و نزدیک ما را به هم رسانید تا در ایستگاه جادویی هنر هفتم و در جشنواره‌ای پرشور در استان فارس و شیراز میزبان شما باشیم. جشنواره‌ای که دستاوردهای جذاب آن فراسوی میهن اسلامی‌مان، ارزش‌های خود را یافته است.
غلامرضا یوسفی نژاد با اعلام اینکه هفدهمین جشنواره فیلم فجر در شیراز با همکاری انجمن فیلم، عکس و پویانمایی استان فارس برگزار می‌شود، اعلام کرد: در این جشنواره ۱۸ عنوان فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۵ فیلم در بخش کودک و نوجوان و تعدادی از فیلم‌های فیلمسازان استان فارس در سینما گلستان به نمایش گذاشته می‌شود.
وی در ادامه از ۷۰ نوبت پخش فیلم خبر داد و افزود: از بخش‌های جنبی این جشنواره می‌توان به برگزاری کارگاه‌های فیلمسازی، کارگردانی و بازیگری و جلسات نقد فیلم اشاره کرد.
معاون سیاسی‌امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز با گرامیداشت ایام فاطمیه و دهه فجر، عنوان کرد: زندگی با سینما و فیلم عجین شده است؛ با آنکه سینما زاییده تئاتر است، امروز نقشی ویژه در زندگی همه مردم ایفا می‌کند.
هادی پژوهش با اشاره به نقش فرهنگ‌ساز سینما و فیلم، افزود: فیلم، هنری است که مخاطب را مسحور می‌کند و در نگرش‌ او و احیای هویت‌ها تأثیرگذار است و می‌تواند فرهنگ جامعه‌ای را بسازد یا تخریب کند.
وی در ادامه افزود: امروز نقش سینما برجسته‌تر از دیگر هنرها است و در مقایسه با آن‌ها فراگیرتر است و از این رو اثرگذاری فیلم در آداب، سنت‌ها، پوشش‌ها، آرایش‌ها و حتی تغذیه کم نیست.
او رسالت هنرمندان، سینماگران، بازیگران و فیلمنامه‌نویسان را در حفظ هویت ملی و فرهنگی دانست و گفت: همان‌گونه که پذیرای پدیده‌های جدید علمی تولیدشده در دنیا هستیم و باید فرهنگ‌های خوب را بشناسیم، باید فرهنگ‌ساز نیز باشیم و این وظیفه بر گردن سینماست.
پیمان معادی بازیگر و کارگردان سینما که میهمان ویژه این مراسم بود، با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری برای رساندن فیلم به جشنواره صورت گرفته است، از حضور در میان مردم شیراز ابراز خوشحالی کرد و بزرگ‌ترین لذت یک فیلمساز را دیدن فیلم با مخاطبان عنوان کرد.
در ادامه این مراسم از معادی، احسان رسول‌اف و ایرج شهزادی کارگردان، تهیه‌کننده و صداگذار فیلم "بمب؛ یک عاشقانه" تقدیر شد، سپس اکران این فیلم در سالن‌های آبی و نارنجی آغاز شد. در میانه این برنامه گروه موسیقی "کماکان" به خوانندگی مهدی ساکی به اجرای برنامه پرداخت.
در هفدهمین جشنواره فیلم فجر استان فارس ١٨ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۵ فیلم کودک و نوجوان و تعدادی از فیلم‌های سینماگران استان فارس اکران می‌شود. در بخش جنبی جشنواره نیز باید به برگزاری کارگاه‌های فیلمسازی، کارگردانی بازیگری و نقد فیلم اشاره کرد.
هفدهمین جشنواره فیلم فجر در شیراز تا ۲۴ بهمن ادامه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.