صفحه اصلی / جنگ‌های داخلی اسپانیا بر صحنه پردیس تئاتر شهرزاد

جنگ‌های داخلی اسپانیا بر صحنه پردیس تئاتر شهرزاد

سیدمهدی شجاعی گفت: "رئال مادرید ۱۱ بارسلونا ۱" اقتباسی از نمایشنامه "تفنگ‌های ننه کارار" نوشته برتولت برشت است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از هنرآنلاین، نمایش "رئال مادرید ۱۱ بارسلونا ۱" به نویسندگی و کارگردانی سیدمهدی شجاعی از ۲۰ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ در سالن شماره دو پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد آمد. شجاعی پیش از این نیز در سال ۹۳ نمایش "ننه دلاور" را در تالار حافظ اجرا کرده است. نمایش "رئال مادرید ۱۱ بارسلونا ۱" به تهیه‌کنندگی گروه هنری آگورا با بازی امیرحسین فتحی، میثاق زارع، بانیپال شومون، الهام شعبانی، مروارید جعفری، فاطیما بهارمست، آرش اشاداد و سینا رازانی به صحنه خواهد رفت.
سیدمهدی شجاعی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره ایده نگارش این نمایشنامه گفت: "رئال مادرید ۱۱ بارسلونا ۱" اقتباسی از  نمایشنامه "تفنگ‌های ننه کارار" نوشته برتولت برشت است که با تغییرات در متن آن را نوشته‌ام. کلیت نمایشنامه درباره جنگ‌های داخلی اسپانیا است و داستان زنی است که اجازه نمی‌دهد پسرش به جنگ برود تا اتفاقی برای‌اش رخ ندهد.
وی درباره نام‌‌گذاری این اثر به "رئال مادرید ۱۱ بارسلونا ۱" اظهار داشت: دیکتاتوری فرانسیسکو فرانکو در اسپانیا تنها مسائل سیاسی را در بر نداشت و گریبانگیر فوتبال، هنر و زندگی مردم اسپانیا نیز شد. او مذاهبی چون کاتالونیا را سرکوب کرد و مردم آن منطقه، تنها راه مقابله با فرانکو و بیان کردن مخالفت‌های خود را پیوستن به باشگاه بارسلونا می‌دانستند.  
این کارگردان در ادامه افزود: فرانکو در فوتبال بارسلونا نیز تاثیرات منفی داشته است. نیروهای نظامی در این بازی، بازیکنان بارسلونا را تهدید به قتل عام خانواده‌هایشان کردند. بارسلونا بازی رفت را با نتیجه ۳ به ۰ به سود خودش به اتمام رساند اما در بازی برگشت رئال مارید با نتیجه ۱۱ بر ۱ پیروز میدان شد. بارسلونا در این بازی با توان اصلی خود بازی نکرد چرا که در این صورت خانواده‌هایشان قتل عام می‌شدند.
وی با بیان اینکه سبک و شیوه اجرایی این اثر تلفیقی از بیومکانیک و رئالیسم است، درباره انتخاب بازیگران نمایش خاطرنشان کرد: سال گذشته قرار بود این اثر را در تالار حافظ با بازیگرانی چون پانته‌آ بهرام، خاطره حاتمی، نادر فلاح، آرش اشاداد، فرزاد حسنی و… اجرا کنیم اما در پی فسخ قراردادمان بنا به دلایلی با این تماشاخانه، اکنون برای اجرای مجدد کست و گروه بازیگران را کاملا از اهالی تئاتر انتخاب کردم.
این کارگردان در ادامه درباره طراحی صحنه نمایش یادآور شد: برای اجرای پیشین سازه‌ای ۸ متری را در نظر داشتیم اما با توجه به تغییر سالن اجرای نمایش و دو اجرایی بودن این تالار مجبور شدیم سازه را کوچکتر و پورتابل با ابعاد ۵ متر و ارتفاع ۲ متر در نظر بگیریم تا جابه جایی آن امکان‌پذیر باشد.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: پسر خانوم کارار (خوآن) بهترین تک‌تیراندازِ شهر مادرید است ولی خانوم کارار ٨ ساله به‌جای جنگ فرستادن پسرش او را به ماهیگیری می فرستد، چون نمی‌خواهد او هم مثل پدرش کشته شود. ولی امروز با تمامِ آن ۸ سال فرق دارد. چون برادر کارار می‌خواد پنهان از چشم کارار از خوآن برای ترور وزیر جنگ اسپانیا کمک بگیرد. بین چریک‌های شهر مادرید فقط خوآن می‌تواند او را بکشد…
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان: مروارید جعفری، دستیار کارگردان و برنامه ریز: برزین صالحی، مدیر تولید: فرواک فرهپور، طراح صحنه: گروه هنری آگورا، ساخت دکور: صنایع میخ و چوب، مشاور طراحی صحنه: زهرا عمادی پور، طراح گریم: علی شفیعی، طراح لباس: سحر صادقی، طراح صدا: رامتین ناهید، طراح نور: گروه هنری آگورا، مشاور طراحی نور: شهاب مهربان، مدیر رسانه‌ای: عسل عباسیان، ساخت تیزر: مهدی شجاعی، محمد صادق زرجویان و حمیدرضا طاهر، طراح گرافیک و عکاس: محمد صادق زرجویان و مدیر صحنه: بنیامین سید نیا.
علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.