صفحه اصلی / اصلاح آلایندگی زیست محیطی از برنامه های صنعت مس است

اصلاح آلایندگی زیست محیطی از برنامه های صنعت مس است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مس از صنایعی است که روند آلایندگی زیست محیطی را به عنوان یک اولویت کاری در حال اصلاح دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا ،محمد شریعتمداری شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح ۱۳ پروژه مس سرچشمه در محل سالن فجر سرچشمه به صورت ویدئو کنفرانس اظهار کرد: مس از بهترین الگوهای اقتصاد مقاومتی است و در این مجموعه شاهد اجرای طرحهای زیست محیطی هستیم. 
وی بیان کرد: مس از صنایعی است که روند آلایندگی زیست محیطی آن در حال اصلاح است و سهم مس در ایران ۵۴ صدم درصد معادل کل صنایع سیمان ایران است که برای ۲۰ هزار نفر اشتغالزایی کرده است. 
شریعتمداری عنوان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران در جمع ۱۵ شرکت برتر جهان در حوزه مصرف آب قرار گرفته است. 
وی تصریح کرد: مس در بخش صنعت، از نمونه های اقتصاد مقاومتی است ،این شرکت قبل از توافق برجام جزو مجموعه های تحریم بود به طوریکه این شرکت دارای ۳۶۶۲ میلیارد تومان بدهی بانکی با بهره های سنگین بود و امروز بدون یک ریال بدهی بانکی است. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این شرکت توانسته طی برجام قیمت تمام شده مس محتوا را کاهش دهد، در استان کرمان چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دوره تدبیر و امید سرمایه گذاری مستقیم در مس انجام شده که سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این مقدار امشب بهره برداری شد و تا پایان دوره ریاست جمهوری نیز ۱۶ هزار میلیارد تومان پروژه در منطقه مس کرمان بهره برداری خواهد شد. 
وی یاد و خاطر آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامیداشت و افزود: زمانی نام فعالیتهای عمرانی و سازندگی برده می شود نام آیت الله هاشمی رفسنجانی بر بلندای لیست نامهای کشور ما می درخشد و نام و خاطر ایشان را گرامی میداریم. 
وی افزود: راه اندازی کوره فلش تغییر تکنولوژی مس سرچشمه که از این به بعد از انتشار ۵۲۰ هزار تن گاز co2 سالانه در فضا جلوگیری می کند با اعتبار ۹۷۴ میلیارد تومان از پروژره های افتتاحیه بود. 
وی ادامه داد: احداث کارخانه پالایشگاه خاتون آباد به ظرفیت ۲۰۰هزار تن مس کاتدی در سال با اعتبار ۶۳۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط شرکت مس نیز از دیگر پروژه های با اهمیت مس است و همچنین احداث نیروگاه سیکل ترکیبی۵۰۰ مگاواتی در سیرجان با ۱۲۱۰میلیارد تومان بهره برداری شد. 
شریعتمداری بیان کرد: طراحی و ساخت نصب سیستم جدید خروجی گاز کوره های سرچشمه با ۲۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است. 
براساس این گزارش در مجموع برای ۱۳ پروژه افتتاحی مس سه هزار و ۵۲۰میلیارد تومان هزینه شده است . 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.