صفحه اصلی / عرضه سکه با وکیوم جدید به بازار

عرضه سکه با وکیوم جدید به بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: به‌منظور کنترل تخلفات موجود در سکه، این کالا با وکیوم جدید به بازار عرضه می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  فصل اقتصاد، ابراهیم محمدولی با اشاره به موافقت شفاهی بانک مرکزی با اجرای این طرح اظهار کرد: در جلسات برگزارشده با بانک مرکزی پیشنهاد عرضه سکه طلا با وکیوم جدید از سوی اتحادیه ارائه شده است که درصورت توافق نهایی به‌زودی اجرایی خواهد شد.وی با ابراز اینکه طراحی وکیوم جدید انجام شده، اجرای این طرح را سبب کاهش چشمگیر تخلفات موجود در بازار سکه دانست و گفت: متوقف کردن عرضه سکه به‌صورت فله‌ای از سوی بانک مرکزی درخواست دیگر ما برای مقابله با فروش سکه‌های تقلبی بوده است.محمدولی با تأکید بر تهیه سکه طلا از واحدهای دارای مجوز ادامه داد: بیشترین تخلفات مربوط به سکه ازجانب فروشندگان آزاد در خارج از واحدهای صنفی انجام می‌شود.
دریافت مالیات بر ارزش افزوده علت اصلی قاچاق طلا به کشور است
رئیس اتحادیه طلا و جواهر دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را دلیل واردات غیرقانونی ۴۰ درصد از مواد اولیه صنعت طلا به کشور اعلام کرد.
ابراهیم محمدولی با اشاره به تأمین شمش‌های مورد نیاز به‌عنوان مواد اولیه صنعت طلا از طریق قاچاق افزود: مابقی طلای خام مورد نیاز صنعت طلای کشور از طلاهای مستعمل که مردم در بازار تعویض می‌کنند و یا می‌فروشند تأمین می‌شود.
وی با ابراز افزایش واردات مصنوعات طلا به‌صورت مسافری به کشور گفت: طبق قانون هر مسافر می‌تواند ۱۵۰ گرم طلا بدون پرداخت گمرکی و تجمیع عوارض و ارزش افزوده به کشور وارد کند که در ۵ سال گذشته این نوع واردات طلا از ترکیه و کشورهای عربی افزایش یافته است.
به نوشته تسنیم،رئیس اتحادیه طلا و جواهر با یادآوری افزایش هزینه‌های تولید مصنوعات طلا به‌دلیل دریافت ارزش افزوده از اصل طلا ادامه داد: ۳۰ تا ۴۰ درصد تولیدکنندگان طلا در کشور از نظر کیفیت قدرت رقابت با تولیدکنندگان صاحب‌نام جهان را در صنعت طلا دارند که به‌دلیل وجود ارزش افزوده و بالا بودن هزینه‌های جاری در این صنف امکان رقابت وجود ندارد.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.