صفحه اصلی / خطر کمبود انرژی و قیمت‌های بالاتر در کمین انگلیس

خطر کمبود انرژی و قیمت‌های بالاتر در کمین انگلیس

تصمیم انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا اگر به درستی مدیریت نشود، احتمالا این کشور را با ریسک کمبود تامین انرژی و قیمت‌های بالاتر مواجه می‌سازد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، انگلیس حدود ۵ تا ۶ درصد از برق خود را از طریق اتصالات نیرو با فرانسه، هلند و ایرلند وارد می‌کند در حالیکه ۴۰ درصد از گاز مورد نیاز این کشور از طریق خط لوله اروپایی و نروژی تامین می‌شود.
براساس گزارشی که از سوی کمیته اتحادیه اروپایی مجلس اعیان انگلیس منتشر شد، این احتمال وجود دارد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به افزایش هزینه تجارت انرژی منجر شود که به نوبه خود قیمتی که از سوی مصرف کنندگان برای امنیت انرژی پرداخت می‌شود را افزایش می‌دهد. انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا ممکن است در صورت شرایط جوی نامساعد یا قطعی غیرمنتظره تولید نیرو، در برابر کمبود انرژی آسیب پذیرتر شود.
این کمیته که اعضای آن از میان احزاب سیاسی اصلی انتخاب شده اند، اعلام کرد موضع دولت در مذاکرات بریگزیت برای رد کردن نقش دیوان عالی اروپا، موانع سیاسی و موسسه‌ای قابل توجهی را برای ماندن انگلیس در بازار انرژی اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند. این قانونگذاران از دولت خواستند سیاست پس از دوران بریگزیت را در صورتیکه ناچار شود این بازار را ترک کند، روشن کند.
موسسه مطالعات انرژی آکسفورد در سپتامبر اعلام کرد بازارهای انگلیس پس از بریگزیت احتمالا از اروپا جدا می‌شوند زیرا این کشور نظارت بروکسل را نمی‌خواهد. این ریسک وجود دارد که به دلیل متفاوت بودن سیستم‌های رگولاتوری، حجم تجارت نیرو کاهش پیدا کرده و قیمت‌های افزایش یابد.
لایحه خروج از اتحادیه اروپا قرار است هفته آینده در مجلس اعیان به بحث گذاشته شود و رابین تورسون، رییس کمیته انرژی و محیط زیست اتحادیه اروپای مجلس اعیان قصد دارد متممی را برای ماندن انگلیس در بازار انرژی اتحادیه اروپا و بکارگیری یک سیستم مشابه نروژ برای حل اختلافات که تصمیمات دیوان عالی اروپا را می‌پذیرد، پیشنهاد کند.
براساس گزارش بلومبرگ، با وجود اینکه انگلیس فرآیند خروج از اتحادیه اروپا را آغاز می‌کند، دستکم ۱۲ پروژه کابل برق به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد یورو (۱۲ میلیارد دلار) در دست ساخت است که اتصال این کشور به مازاد ظرفیت نیروی تولید شده در اروپا را گسترش می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یافت/تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.