صفحه اصلی / بیش از ۴۰۰ میلیون ورقه در بازارهای نه‌گانه فرابورس مبادله شد

بیش از ۴۰۰ میلیون ورقه در بازارهای نه‌گانه فرابورس مبادله شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرابورس ایران، به موازات نقل‌وانتقال بیش از ۴۰۴ میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال در میانه این هفته مبادلاتی، شاخص کل فرابورس ایران نیز با نیم واحد رشد در ارتفاع ۱۰۸۶ قرار گرفت. 
بازارهای اول و دوم امروز نهم بهمن‌ماه میزبان دادوستد نزدیک به ۱۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۱۸ میلیارد ریال بودند که دو نماد «ذوب» و «حریل» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در این بازارها به خود اختصاص دادند. 
بدین‌ترتیب در حالی که در نماد «ذوب» شاهد دست به دست شدن بیش از ۲۹ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال بودیم که معامله‌گران، تغییر مالکیت حدود ۲۷ میلیون سهم «حریل» را به ارزش افزون بر ۳۶ میلیارد ریال رقم زدند. 
همچنین مبادلات سهام در بازار پایه به نقل‌وانتقال افزون بر ۲۸۹ میلیون سهم در حدود ۲۹ هزار نوبت معاملاتی منتهی شد که این حجم از مبادلات ارزشی بالغ بر ۳۷۶ میلیارد ریال را رقم زد. 
بازار اوراق با درآمد ثابت نیز در روز جاری دادوستد بیش از ۵۸۵ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۵۱۰ میلیارد ریال را به خود دید؛ ضمن آنکه نماد سلامت ۶ نیز در این بازار بازگشایی شد. 
بدین‌ترتیب اوراق مرابحه سلامت موضوع قانون بودجه سال ۱۳۹۶ در نماد «سلامت ۶» پس از پذیره‌نویسی، برای آغاز معاملات ثانویه، امروز دوشنبه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس گشایش یافت. 
دوره این اوراق، ۴۸ ماهه بوده و نرخ سالانه آن، ۱۷ درصد با مواعد پرداخت شش ماه یک‌بار است. 
در سمت دیگر بازار و در تابلو تسهیلات مسکن، معامله‌گران بیش از ۸۰ هزار ورقه تسه را به ارزش حدود ۵۷ میلیارد ریال خریدوفروش کرده و بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در نماد «تسه ۹۶۱۰» متعلق به امتیاز تسهیلات مسکن دی ۹۶ رقم زدند. 
رصد جداول نمادهای فرابورسی نیز حاکی از آن است که نمادهای «زنگان» و «بساما» به ترتیب بیشترین افزایش قیمتی را به همراه داشته‌اند. این در حالی است که نمادهای «قچار» و «غپآذر» با بیشترین افت قیمتی مواجه شدند. 
نماد «زشگزا» نیز در صدر جدول پربیننده‌ترین نمادهای فرابورسی قرار گرفت و بعد از آن نام نمادهای «ذوب» و «اپرداز» را می‌توان مشاهده کرد. 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.