صفحه اصلی / یخ زدایی هواپیماهای آماده پرواز یکساعت زمان می برد

یخ زدایی هواپیماهای آماده پرواز یکساعت زمان می برد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شبکه خبر، حسین اسفندیاری، قائم مقام شرکت فرودگاهها دقایقی قبل در گفتگو با شبکه خبر درباره آخرین وضعیت فرودگاههای کشور گفت: برای ایمنی پروازها و جلوگیری از سرگردانی مردم، مقرر شد که پروازها در فرودگاه مهراباد از ساعت ۱۰ صبح امروز و در فرودگاه امام خمینی(ره) از ساعت ۱۱ صبح امروز برنامه ریزی شود.
وی افزود: وضعیت هر دو فرودگاه از نظر عملیاتی مناسب و سطوح پروازی هم مجددا یخ زدایی و پاکسازی شده است.
وی ادامه داد: با توجه به ضرورت یخ زدایی هواپیماها، الان در فرودگاه مهراباد دما منفی هفت درجه است؛ به همین دلیل بعد از اینکه تمام کارهای عملیاتی هواپیما انجام می شود و هواپیما در ابتدای باند قرار می گیرد، حتما باید سطوح بال و بدنه هواپیما یخ زدایی شود تا شرایط برای پرواز کاملا ایمن شود.
وی گفت: یخ زدایی یک هواپیما با بدنه متوسط حدود یکساعت زمان می برد و همین موجب می شود پروازها با تاخیر همراه باشد.
اسفندیاری ادامه داد: شاید این سوال مطرح شود که چرا یخ زدایی پیش از قرارگرفتن هواپیما در ابتدای باند انجام نمی شود که در پاسخ باید گفت بدلیل سرمای شدید، اگر یخ زدایی زودتر انجام شود، زمانی که طول می کشد تا هواپیما کارهای عملیاتی را انجام داده و در ابتدای باند قرار بگیرد مجددا دچار یخ زدگی سطوح می شود و پروتکل ها الزام می کند که هواپیما از نظر یخ زدایی بال و بدنه مورد بازبینی قرار بگیرند.
این مقام مسئول تاکید کرد: به دلیل سرمای هوا، شرایط در فرودگاه امام و مهراباد «به تدریج» به شرایط عادی بازخواهد گشت.
وی ادامه داد: در سایر فرودگاههای کشورکه بارش برف و باران  در آنها اتفاق افتاده، شرایط مطلوب و همه آنها فعال هستند و ما گزارش لحظه ای از آنها داریم. فقط ممکن است به صورت موردی، با تغییر شرایط جوی با تاخیر در برخی پروازهای این فرودگاهها مواجه باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.