صفحه اصلی / آرامش و دوری از حاشیه، رمز موفقیت نفت در هفته‌های اخیر

آرامش و دوری از حاشیه، رمز موفقیت نفت در هفته‌های اخیر

نفت تهران در چهار هفته اخیر نتایج خوبی کسب کرده و توانسته از منطقه سقوط جدا شود. یکی از دلایلی که این تیم از شرایط بد نیم فصل دوم فاصله گرفته، آرامشی است که در چند هفته اخیر در نفت حاکم شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نفت تهران در نیم فصل نخست نتایج خوبی کسب نکرد و این نتایج ضعیف با آغاز نیم فصل دوم هم ادامه داشت تا آن‌ها در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار بگیرند. در آن زمان تغییرات نیمکت و مالکیت نفت هم به این تیم کمکی نکرد تا این که با آمدن شرکت تهران کاررسا به عنوان مالک جدید و انتخاب هومن افاضلی به عنوان سرمربی جدید این تیم، شرایط نفتی‌ها در لیگ برتر تغییر کرد و در چهار بازی اخیر با مالک و سرمربی جدید هشت امتیاز کسب کردند و خودشان را تا رده دوازدهم بالا کشیدند تا دیگر در منطقه سقوط قرار نداشته باشند.
البته با نگاهی به ترکیب بازیکنان این تیم می‌توان متوجه شد که مشکل نفت تهران به لحاظ مهره نبوده چون این تیم در نقل و انتقالات نیم‌فصل فعالیتی در بازار نقل و انتقالات نداشت اما اکنون پس از پرداخت بخشی از حقوق بازیکنان و ایجاد آرامش در این تیم، نفت با همان بازیکنان ابتدای فصل نتایج خوبی را با افاضلی کسب کردند. همین نکته نشان می‌دهد که نتایج ضعیف این تیم ناشی از مشکلات مالی و انگیزه کم بازیکنان نفت بودند.
نفت تهران در چهار بازی اخیرش توانسته، پرسپولیس صدرنشین – تیمی که این فصل سه بار مقابل آن متحمل شکست شد و هشت گل دریافت کرد – را با نتیجه بدون گل در ورزشگاه آزادی متوقف کند. سپس آن‌ها در خانه به مصاف تراکتورسازی رفتند که در این دیدار با دبل عیسی آل‌کثیر این تیم تبریزی را شکست دادند و در ادامه مقابل سیاه‌جامگان که یک دیدار شش امتیازی برای دو تیم محسوب می‌شد، پیروزی پر گل ۴ بر یک را کسب کرد. نفتی‌ها در آخرین دیدارشان در هفته بیست و یکم هم در خانه گسترش فولاد با تساوی با ارزش یک بر یک تبریز را ترک کردند.
نکته جالب درباره نفت این است که آخرین باری که نفتی‌ها توانستند هشت امتیاز کسب کنند، حدفاصل هفته ششم تا هفدهم بود که دو تساوی و دو پیروزی به دست آوردند و هشت شکست را متحمل شدند. همین مساله نشان دهنده تحول عظیمی است که در این تیم رخ داده است.
شاید مهم‌ترین اقدام افاضلی پس از ورود به نفت، نگه داشتن عیسی آل‌کثیر مهاجم تاثیرگذار این تیم بود. این بازیکن علی‌رغم این که هیچ تمایلی برای ماندن در نفت نداشت، در این تیم ماندنی شد. آل‌کثیر در چهار دیدار اخیر نفت حدود ۲۰۰ دقیقه برای این تیم به میدان رفت که توانست دو گل به ثمر برساند و یک پاس گل هم بدهد.
نفت نوین تهران در حال حاضر با ۲۱ امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی قرار دارند. نفت تهران در جدول دیدارهای خانگی با کسب پنج پیروزی، دو تساوی و سه شکست در رده دهم قرار دارد اما در جدول دیدارهای خارج از خانه وضعیت بدی دارد و با چهار تساوی و هفت باخت در رده هجدهم قرار گرفته است. نتایج ضعیف نفت در دیدارهای خارج از خانه یکی از دلایل قرار گرفتن این تیم در پایین جدول است اما با توجه به این که دو تساوی از چهار تساوی این تیم در بازی‌های خارج از خانه و در چهار دیدار اخیر این تیم رقم خورده است، می‌توان امیدوار بود که وضعیت این تیم رو به بهبود است.
با این که نتایج نفت با هدایت هومن افاضلی امیدوار کننده بوده اما این تیم راه طولانی تا پایان لیگ و بقا دارند اما اگر همانند چند هفته اخیر در نفت آرامش حاکم باشد می‌توان امیدوار به نتایج بهتری از زردپوشان تهرانی بود.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.