صفحه اصلی / ارتباطات ثابت و سیار در تهران پایدار است

ارتباطات ثابت و سیار در تهران پایدار است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا بیدخام روز یکشنبه اعلام کرد: بارش برف تاکنون هیچ خسارتی به تاسیسات ثابت و سیار مخابراتی وارد نکرده که منجر به قطع ارتباطات در تهران شود.
وی ادامه داد: اکنون همه شهروندان مانند روزهای عادی می توانند از همه وسایل ارتباطی بدون هیچ مشکلی استفاده کنند.
بیدخام اضافه کرد:این شرکت آمادگی کامل دارد در صورت بروز حوادثی که منجر به قطع ارتباطات شود در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام کند.
به گزارش ایرنا و بر اساس آخرین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی ابتدای سال ۱۳۸۶ تا انتهای شهریورماه امسال در حالی به رقم ۳۸.۶۹ درصد رسید که در سال ۱۳۸۶ این ضریب ۳۳.۴۳درصد و در پایان خردادماه امسال ۳۸.۶۱ بود.
تعداد تلفن های ثابت دایری کشور تا پایان پارسال ۳۰ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۶۳۳ شماره بود و خردادماه امسال به ۳۰ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۳۲۳ شماره رسیده است.
افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد ۳۸.۶۹ نشان دهنده آن است که با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از ۱۶۵ میلیون سیم کارت هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را در بین مردم از دست نداده و همچنان یکی از اصلی ترین وسایل ارتباطی مردم با یکدیگر است.
تعداد مشترک پهن باند ثابت کشور تا پایان اسفندماه پارسال ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳ مشترک بود که در پایان شهریورماه امسال به ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۱۸مشترک رسید.
آمار تلفن های همگانی کشور نیز تا پایان سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱۵هزار و ۷۶۴ دستگاه بود که تا پایان خرداد ماه امسال به رقم ۱۱۵ هزار و ۵۵۰ دستگاه رسید و این امر نشانگر کاهش تعداد دستگاه های تلفن همگانی در کشور در رقابت با تلفن همراه است.
شمار روستاهای دارای تلفن خانگی بر پایه تازه ترین گزارش، دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به رقم ۴۸ هزار و ۹۷۶ روستا رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.