صفحه اصلی / موافقت صندوق کارآفرینی امید با ۳۰ طرح زیست محیطی

موافقت صندوق کارآفرینی امید با ۳۰ طرح زیست محیطی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، ابوالفضل آبشت روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی تالاب ها ( دوم فوریه برابر با ۱۳ بهمن ماه ) افزود: سال گذشته تفاهم نامه ای میان سازمان حفاظت محیط زیست و صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید که بر این اساس، قرار شد این صندوق از طرح های سازگار با محیط تا سقف پنج میلیارد تومان حمایت کند.
وی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه سازمان محیط زیست طرح ها را به صندوق معرفی و صندوق بعد از بررسی، موافقت یا عدم موافقت خود را نسبت به حمایت طرح ها اعلام می کند و در این زمینه طرح ها می توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام با سود چهار درصد دریافت کنند.
آبشت ادامه داد: سال گذشته به عنوان اولین سال اجرای این تفاهم نامه، سازمان محیط زیست ۶۸ طرحی را که به آب کمتری احتیاج داشت به صندوق کارآفرینی امید معرفی کرد و سقف پنج میلیارد تومان پر شد که صندوق بعد از بررسی این تعداد طرح با ۳۰ طرح موافقت کرد.
وی درباره وضعیت دریاچه ارومیه گفت: زمانی که کار ستاد احیای دریاچه آغاز شد، وسعت آن ۵۰۰ کیلومتر بود اما اکنون به بالای هزار کیلومتر رسیده است بنابراین اگر همین اقدامات صورت نمی گرفت اکنون دیگر دریاچه ارومیه ای وجود نداشت.
آبشت افزود: چهار سال است که سازمان محیط زیست تعامل خوبی با وزارت جهاد کشاورزی دارد، همچنین با حمایت ژاپن پروژه کشاورزی پایدار را در حوضه آبریز دریاچه ارومیه پیش می برد و به رغم اینکه سازمان محیط زیست کمترین درآمد و اعتبار را دارد اما بیش از ۸۰ درصد از اعتبار یک میلیون دلاری این طرح در بخش کشاورزی هزینه می شود.
مدیر طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: در این طرح در خصوص کاهش مصرف آب و نهاده های کشاورزی فعالیت می شود که ۱۰ هزار کشاورز از ۱۱۰ روستا درگیر آن هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.