صفحه اصلی / گزارش تفریغ بودجه ۹۵ دیوان محاسبات نادرست است

گزارش تفریغ بودجه ۹۵ دیوان محاسبات نادرست است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «محمدباقر نوبخت» روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه ١٣٩۵ را براساس گزارش قوه مجریه تهیه می‌کرد و یا حداقل دولت را نسبت به گزارشی که تهیه کرده بود مطلع می ساخت.
نوبخت گفت: دیوان حتی می توانست ابهامات موجود را به سازمان برنامه و بودجه اطلاع می داد و اگر چنین می کرد، به طور حتم پاسخ آنها را دریافت می‌کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه از آرایه به موقع گزارش تفریغ بودجه ٩۵ دیوان محاسبات تشکر کرد و گفت: اما برخی بخشهای این گزارش با آنچه که عمل شده متفاوت است. انتظار داشتیم دیوان گزارش را بر اساس عملکرد و گزارش دولت در بودجه تهیه می کرد اما خود اقدام به تهیه گزارش کرده است.
وی با بیان اینکه گزارش دیوان محاسبات باعث تشویش اذهان عمومی و سوءاستفاده رسانه های معاند شده است، افزود: دیوان باید دولت را مطلع می کرد و یا با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ می شد و پاسخ ابهامات دریافت می کرد.
نوبخت درباره برخی واریز نشدن برخی درآمدها به خزانه که در گزارش دیوان محاسبات مطرح شده است، گفت: عملکرد ما در خزانه نشان می دهد که چقدر واریزی داشته ایم و مدارک آن نیز موجود است و دیوان محاسبات می تواند از ما مدرک بخواهد. 
وی تاکید کرد: بر اساس عقل و قانون هر چه می تواند شبهه برانگیز باشد، باید سوال شود نه اینکه صحبتی را در جامعه عنوان کنند و مشکل ایجاد شود و بعد ما بخواهیم تک تک ذهن افراد جامعه را روشن کنیم
به گزارش ایرنا، چهارشنبه گذشته، دیوان محاسبات گزارشی از تفریغ بودجه ١٣٩۵ را در مجلس ارائه کرد که در آن ابهاماتی در زمینه فروش نفت، واریز درآمدهای نفتی به حساب های خزانه و نیز واریز سهم صندوق توسعه ملی از این درآمدها مطرح شده بود.
سازمان برنامه و بودجه دیروز (جمعه) در اطلاعیه ای این ابهامات را رد کرد و در همین پیوند امروز نشستی با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت و محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در محل این سازمان با حضور اصحاب رسانه برگزار شده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.