صفحه اصلی / واریز نشدن درآمد فروش گاز طبیعی به حساب خزانه درست نیست

واریز نشدن درآمد فروش گاز طبیعی به حساب خزانه درست نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، محمدباقر نوبخت، امروز (شنبه، هفتم بهمن‌ماه) در نشست مشترک با بیژن زنگنه، وزیر نفت درباره گزارش دیوان محاسبات درخصوص تفریغ بودجه سال ۱۳۹۵ گفت: ما به دنبال شفاف‌سازی واریزها و درآمدها هستیم و از رویکرد دیوان محاسبات استقبال می‌کنیم، بنابراین باید دقیق حساب‌کشی کرد. حساب خزانه نشان می‌دهد چه پولی به آن واریز نشده است، دیوان محاسبات اگر ابهام دارد باید از ما مدرک بگیرد.
وی ادامه داد: اگر دیوان محاسبات کشور پیش از ارائه گزارش تفریغ لایحه بودجه سال ۹۵، ایراد‌های آن را به دولت انتقال می‌داد، بدون شک پیش از آن که سبب تشویش اذهان عمومی شود، پاسخ آن را دریافت می‌کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به این‌که گزارش دیوان محاسبات بدون شک سیاسی نیست، اما باید در ارائه گزارش دقت می‌کرد، افزود: دیوان محاسبات رویکرد درستی دارد، اما براساس قانون، اگر قرار است موردی مطرح شود که شبهه‌انگیز است باید از دولت درخواست صورتحساب می‌‌کرد.
وی با بیان این‌که مقدار تولید نفت از میدان‌های غرب کارون تا پایان سال به ۳۵۰ هزار بشکه در روز می‌رسد، افزود: واریز نکردن ۱۱ هزار و ۴۷۹ میلیارد تومان حاصل از فروش گاز طبیعی به حساب خزانه درست نیست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اگر پول حاصل از فروش گاز به حساب خزانه واریز نشده بود، بدون شک سازمان حسابرسی نسبت به آن تذکر می‌داد.
به گفته نوبخت، اجازه انتشار اوراق مشارکت دولتی به شرکت‌های دولتی داده شده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.